برزیل با گندم تراریخته‌اش خودکفا می‌شود

آژانس تحقیقات کشاورزی دولت برزیل قصد دارد گندم اصلاح ژنتیکی خود را که مقاوم به خشکی و بی‌آبی است، تست کند. این کشور قصد دارد که در تولید گندم به خودکفایی برسد و بعدا صادرکننده این محصول شود.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مرکز تحقیقات گندم «امبراپا» در برزیل اعلام کرده که علاوه بر آزمایش مواد تراریخته در منطقه‌ای در این کشور، قصد دارد آنها را در ایالت دیگری زیر کشت ببرد تا سازگاری این مواد را با شرایط آب‌وهوایی گرمسیری مشاهده کند.

این مرکز تحقیقات همچنین اعلام کرد که تائیدیه مهم هفته گذشته برای کاشت و فروش گندم تراریخته به این معناست که امبراپا اکنون توانایی این را دارد که گندم مقاوم در برابر استرس کم‌آبی را در نقاط بیشتری از کشور آزمایش کند.

خاورمیانه چطور باید بحران آب را مدیریت کند؟

به گزارش امبراپادا، گندم مقاوم به خشکی این مرکز تحقیقات به طور بالقوه می‌تواند در ۳ میلیون هکتار کاشته شود. با این حال، دولت برزیل قصد دارد که با تولید این نوع گندم تراریخته را به عنوان یک محصول چرخشی در شهرهای مختلف کشت کند؛ جایی که در آنها هم‌اکنون سویا و ذرت عمده‌ترین محصولات به شمار می‌آیند.

به گفته مرکز تحقیقات امبراپادا، زمان ایده‌آل برای کاشت بذرهای مقاوم به خشکی بین اول مارس تا دهم آوریل است. البته این کشور هنوز بذر گندم تراریخته کافی برای آزمایش در مقیاس بزرگ را ندارد.

این مرکز همچنین اعلام کرده که حدود چهار سال تحقیق لازم است تا بتوانیم سازگاری این گندم را با شرایط استوایی بزریل ارزیابی کنیم.

اولین آزمایش‌های امبراپا سال گذشته در همین زمان در برزیل -که در حال افزایش تولید محلی با استفاده از گندم معمولی است، اما همچنان بزرگ‌ترین واردکننده این محصول از آرژانتین به شمار می‌آید- انجام شد.

کد خبر: 1174683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =