آموزش آشپزی/ ۱۱ ترفند جادویی برای تهیه ترشی انبه

بهترین ترشی انبه، ترشی است که با ترکیب مناسبی از مواد تازه ایجاد می‌شود و یک تجربه خوشمزه را فراهم می‌کند و در عین حال سلامت شما را نیز بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ترشی انبه یک چاشنی سنتی در بسیاری از کشورها مثل هند، پاکستان و ایران است که با انبه خام، ادویه ترشی و روغن تهیه می شود. این ترشی در آسیای جنوبی و جنوب شرقی بسیار محبوب است. معمولاً افراد این ترشی را در کنار وعده های غذایی میل می کنند. به جرات می توان گفت که تا زمانی که اولین ترشی انبه خود را درست نکنید، لذت آشپزی را تجربه نکرده اید.

میزان قند طبیعی در میوه‌های مختلف چقدر است؟

انبه سبز خام، تازه و نارس را انتخاب کنید که سفت باشد و پوست شفافی داشته باشد. انبه را کاملا بشویید و با یک پارچه خشک کنید. این کار را شب قبل انجام دهید.

برای افزایش ماندگاری ترشی انبه، دانه های متی را با شعله ملایم تفت دهید تا کاملا طلایی و معطر شوند. آنها را به یک بشقاب منتقل کرده و کاملا خنک کنید.

در صورت امکان شیشه و سایر ظروف مورد استفاده برای تهیه ترشی را خشک کنید. مطمئن شوید که تمام کاسه ها، قاشق ها، تخته خردکن و چاقو خشک شده باشند.

بهتر است انبه را به مدت ۳۰ دقیقه در آب نمک خیس کنید، آن را با نمک اضافی بمالید و بشویید. اگر از انبه ارگانیک استفاده می کنید، می توانید آن را خوب بشویید و استفاده کنید. آن را حتماً با یک پارچه یا دستمال جاذب کاملا خشک کنید.

انبه ها را اگر قصد دارید برای مدت طولانی تری نگهداری نمایید کمی بزرگتر خرد کنید چون قطعات کوچکتر در دراز مدت بسیار نرم و لطیف می شوند.

می توانید پالپ های باقی مانده هنگام خرد کردن انبه ها را داخل ترشی بریزید تا به مایه ترشی حجم می دهید.

اگر می خواهید ترشی انبه را بلافاصله بعد از درست کردن در یخچال بگذارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اما اگر ترجیح می دهید آن را برای چند ماه در دمای اتاق نگهداری کنید، تمام مواد از جمله پودر ادویه، سیر، نمک و انبه خرد شده را به مدت ۴ تا ۵ ساعت در آفتاب خشک کنید. این کار باید در آفتاب داغ انجام شود.

اگر نور خورشید ندارید، همه مواد به غیر از نمک را در فر با دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت و در حالی که در فر باز است، قرار دهید. پودر ادویه ها را در یک بشقاب و سیر و انبه خرد شده را در یک سینی جداگانه داخل فر قرار دهید.

می توانید از تمام مراحل خشک کردن صرف نظر کنید، اما باید ترشی را بعد از ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

برای نگهداری ترشی از شیشه های پلاستیکی استفاده نکنید، چون طعم ترشی تغییر می کند و استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگهداری ترشی مضر است.

هر بار که استفاده می کنید از قاشق های خشک تمیز استفاده کنید. پس از هر بار استفاده، برای جلوگیری از کپک زدن، کناره های ظرف را با دستمال تمیز یا پارچه خشک پاک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =