هواشناسی ایران/ورود سامانه بارشی از چهارشنبه

سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌ کرده ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز امروز ۲۹ اسفندماه شاهد بارش باران و رعدوبرق هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز دوشنبه در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

هواشناسی ایران / بارش‌ها در اکثر مناطق کشور تشدید می‌شود

همچنین در این روز در مناطقی از جنوب غرب کشور، ارتفاعات شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق انتظار می‌رود.

سه شنبه سامانه بارشی در غالب نقاط کشور فعالیت خواهد داشت. در این روز بیشینه شدت بارش در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار می‌رود.

چهارشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ و در نیمه غربی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق بارش ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

جمعه در نواحی شمال غرب و غرب افزیش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. لازم به ذکر است، از سه شنبه تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب کشور و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دیدافقی انتظار می‌رود.

علاوه بر این طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر افزایش ۶ تا ۸ درجه دما رخ خواهد داد.

سه شنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان و از چهارشنبه تا جمعه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

کد خبر: 1175317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =