هواشناسی ایران/ فعالیت سامانه بارشی در کل کشور

پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که تمامی استان‌های کشور شاهد بارش باران خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق داده های هواشناسی سه شنبه و چهارشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال است و تمام استان‌های کشور شاهد ابرناکی و بارش هستند. سه شنبه در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق همدان و مرکزی بارش شدت خواهد داشت و رگبارورعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال رگبار تگرگ انتظار می‌رود.

هواشناسی ایران/ورود سامانه بارشی از چهارشنبه

در ارتفاعات البرز مرکزی بارش بصورت برف می‌باشد. چهارشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران، شمال قم و مرکزی، برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش شدت دارد. در این روز در شرق کشور رگبار تگرگ انتظار می‌رود.

سه شنبه در جنوب، مرکز، دامنه‌های جوبی البرز و نوار شرقی کشور و چهارشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. پنجشنبه در یزد، کرمان، شمال سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد و این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود. جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان، استان اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

شنبه در مناطقی از دامنه زاگرس شامل استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پیش بینی می‌شود. یکشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور در کل نوار غربی و مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز بارش آغاز می‌شود. در ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، شمال خوزستان بارش شدت خواهد داشت.

علاوه بر این طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. سه شنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان و از چهارشنبه تا جمعه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1175384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =