مدیرعامل OpenAI: ایلان ماسک یک عوضی است

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI در مصاحبه جدیدش، ایلان ماسک مدیرعامل توییتر و تسلا را یک فرد عوضی خطاب کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ایلان ماسک به تازگی در اظهارنظری گفته بود که سازنده ChatGPT یعنی اپن‌ای‌آی به یک شرکت بسته تبدیل شده که فقط به سود و درآمدش فکر می‌کند و عملا توسط مایکروسافت کنترل می‌شود. حال آلتمن در مصاحبه جدیدش در جواب به ماسک گفت: این حرف‌ها درست نیست و فکر می‌کنم که ایلان هم این موضوع را می‌داند. اگر بخواهم خوبی ایلان را بگویم، او برای هوش مصنوعی ارزش قائل است، اما در نهایت او یک آدم عوضی است. شخصیت او طوری است که دوست ندارم با او دوستی کنم. با این همه او واقعا برای آینده بشریت بسیار نگران است.

ایلان ماسک به آرزوی دیرینه‌اش رسید/ سکان توییتر در دستان غول فضایی

آلتمن همچنین درباره ادعاهای ماسک درباره کنترل اپن‌ای‌آی توسط مایکروسافت گفت: ما به هیچ عنوان تحت فرمان مایکروسافت نیستیم و این شرکت حتی در هیات مدیره ما هم عضوی ندارد. ما شرکتی کاملا مستقل از مایکروسافت هستیم.

او افزود: ایلان به روش‌های مختلف در توییتر به ما حمله می‌کند. او را تا حدودی درک می‌کنم، چون معتقدم که او واقعا نگران ایمنی AGI یا هوش جامع مصنوعی است، اما بخشی از حرف‌هایش کاملا مغرضانه است و انگیزه دیگری دارد.

هوش عمومی مصنوعی هوش ماشینی است که می‌تواند با موفقیت هر کار فکری‌ای را که یک انسان قادر به انجام آن باشد، اجرا کند. این مطلب هدف اصلی برخی از پژوهش‌های حوزه هوش مصنوعی و موضوعی رایج در داستان‌های علمی و نیز آینده‌پژوهی است. به هوش مصنوعی عمومی، با عناوین «هوش مصنوعی قوی»، «هوش مصنوعی کامل» یا توانایی یک ماشین در انجام یک «عمل هوشمند عمومی» نیز اشاره شده است.

آلتمن همچنین گفت: من از بچگی ایلان را به عنوان قهرمان خود می‌دانستم و با ایده‌های او بزرگ شدم و علیرغم اینکه او در توییتر مثل یک آدم عوضی عمل می‌کند، خوشحالم که در دنیای ما وجود دارد. اما ای کاش تلاش‌های دیگران را نیز می‌دید.

کد خبر: 1175826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =