8000 قدم تا عمر طولانی

مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد که پیاده‌روی ۸ هزار قدمی (۶/۴ کیلومتری) در یک یا دو روز در هفته به طور قابل توجهی خطر مرگ زودهنگام را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در حالی که ورزش منظم خطر مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد، مطالعه جدید دانشمندان به فواید سلامتی پیاده‌روی فشرده تنها چند روز در هفته پرداخت. برای این مطالعه، محققان دانشگاه کیوتو و دانشگاه کالیفرنیا داده‌های ۳ هزار و ۱۰۰ بزرگسال آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند کسانی که یک یا دو روز در هفته ۸ هزار قدم یا بیشتر راه می‌روند، 14/9 درصد کمتر از کسانی که هرگز در این حد پیاده‌روی نمی‌کنند، در یک دوره 10 ساله جان خود را از دست می‌دهند.

برای کسانی که سه تا هفت روز در هفته ۸ هزار قدم یا بیشتر راه می‌روند، خطر مرگ‌ومیر کمتر یعنی 16/5 درصد است. مزایای سلامتی پیاده‌روی ۸ هزار قدمی یک یا دو روز در هفته برای افراد 65 سال و بالاتر بیشتر به نظر می‌رسد.

روش‌های زیست‌فناوری برای بهبود سلامت قلب

محققان می‌گویند: افرادی که در روزهای بیشتری در هفته به اندازه ۸ هزار قدم پیاده‌روی می‌کنند، با کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و عوامل دیگر مواجهند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد ممکن است با پیاده‌روی چند روز در هفته از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار شوند.

برای این مطالعه، محققان از تعداد گام‌های روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده در سال‌های 2005 و 2006 استفاده کردند و 10 سال بعد داده‌های مرگ‌ومیر آنها را بررسی کردند.

از میان شرکت‌کنندگان، 632 نفر اصلا پیاده‌روی نمی‌کردند، ۵۳۲ نفر یک یا دو روز در هفته و هزار و ۹۳۷ نفر سه تا هفت روز هفته بیشتر از ۸ هزار قدم پیاده‌روی می‌کردند.

دانشمندان می‌گویند که پیاده‌روی خطر بیماری قلبی، چاقی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی را کاهش می‌دهد.

کد خبر: 1175906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =