برنامه وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها/ ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود

«اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود، آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین و ساخت مجتمع ۸۰۰ واحدی برای دانشجویان متاهل» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته نخست سال ۱۴۰۲ بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود، آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین و ساخت مجتمع ۸۰۰ واحدی برای دانشجویان متاهل» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته نخست سال ۱۴۰۲ بودند.

رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته

«اعلام مهمترین تغییرات آموزشی رشته داروسازی در سال ۱۴۰۲، اعلام جزئیات نخستین آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی و آخرین فرصت ثبت نام در پنجاهمین دوره دستیاری در ۱۴ فروردین» دیگر خبرهای مهم آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود

با تدوین الگو، مدل و راهبری توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، اعتبارسنجی، رتبه‌بندی و سطح‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی، توسط پایگاه استنادی جهان اسلام اجرایی می شود.

مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در پی اجرائی شدن دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر ستادی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مصوبۀ شورای معاونین این وزارت در خصوص تدوین الگو، مدل و راهبری رتبه‌بندی توسط مرکز نظارت و ارزیابی، اولین جلسه مشترک هماهنگی بین این مرکز و پایگاه استنادی جهان اسلام برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فاضل‌زاده رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام، معاونین و دیگر همکاران مرکز نظارت تشکیل شده بود؛ مطرح شد که با توجه به همکاری طرفین از یک‌سو و همچنین ایفای نقش مرکز نظارت در حوزه ستادی، به‌عنوان پشتیبان گسترده‌ترین شبکه نظام نظارتی و ارزیابی آموزش‌عالی کشور که امکان اعتبارسنجی داده‌های مورد نیاز برای رتبه‌بندی را فراهم می‌سازد و وجود ظرفیت‌ها و تجارب کافی در پایگاه استنادی جهان اسلام برای انجام رتبه‌بندی موسسه‌های آموزش‌عالی و پژوهشی از دیگر سو باعث ارتقاء کیفیت رتبه‌بندی و سطح‌بندی و در نهایت ارتقاء کیفیت آموزش‌عالی کشور خواهد شد.

اعلام مهمترین تغییرات آموزشی رشته داروسازی در سال ۱۴۰۲

مهمترین تغییرات برای رشته داروسازی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد. مقرر شده است آزمون ۱۸۰ واحدی جامع داروسازی به عنوان شرط فارغ التحصیلی دکتری عمومی رشته داروسازی لحاظ شود.

در سی و دومین نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی نشست مقرر شد که دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی سیاست و برنامه عملیاتی خود در خصوص تعیین سهم دانشکده‌های داروسازی در جذب اعضای هیئت علمی در فراخوان‌ها، برآورد هزینه‌های لازم جهت تعمیر و نگهداشت دستگاه‌ها و سایر موارد ضروری در دانشکده‌ها را تعیین و به معاونت آموزشی وزارت بهداشت گزارش کند.

شورای آموزش داروسازی و تخصصی در این نشست ۹ موضوع را به تصویب رساند.که شامل موارد زیر بود؛ برنامه آموزشی دکتری عمومی بدون تغییر ماند، بازنگری در استاندارد و شاخص‌های اعتباربخشی و بازدید حضوری از کلیه دانشکده‌ها، قبولی در آزمون جامع شرط فارغ التحصیلی دانشجویان در دوره دکتری عمومی داروسازی، مجزا شدن آزمون‌های ۱۸۰ واحدی دانشجویان داخل کشور، ارزشیابی و ارتقا دانش آموختگان خارج از کشور، تعیین مباحث آزمون جامع داروسازی، بهره از هیأت علمی دانشکده‌های داروسازی کشور در طراحی سوالات آزمون‌ها، بازبینی ضرایب مربوط به تعهدات اعضای هیئت علمی، پیشگیری از خالی ماندن ظرفیت‌ها داروسازی در رشته‌های تخصصی و همکاری گروه‌های آموزشی در سرفصل‌های دروس کارآموزی.

ساخت مجتمع ۸۰۰ واحدی برای دانشجویان متاهل

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پیگیری وضعیت معیشتی و مسکن دانشگاهیان در سال ۱۴۰۱ گفت: پیگیری وضعیت معیشتی اعضای هیأت علمی، ارتقای امکانات رفاهی برای دانشجویان و رسیدگی به مطالبات کارکنان دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ به عنوان مهمترین سرفصل‌ها در چارچوب حفظ کرامت و منزلت دانشگاهیان و تحقق رشد علمی کشور از سوی مدیریت دانشگاه تهران مورد پیگیری قرار گرفت و با تدبیر رئیس‌جمهور، حمایت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همراهی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت، تصویب لایحه دولت برای ترمیم حقوق اعضای هیأت علمی و برداشتن سقف آن، احقاق حقوق از دست رفته ایشان و جبران کاهشی که در حقوق اعضای هیأت علمی اتفاق افتاده بود، محقق شد.اخت مجتمع ۸۰۰ واحدی برای دانشجویان متاهل

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید برای دانشجویان متأهل در نظر گرفته‌ایم که تخصیص آن در فرآیند اجرایی است. این مجموعه ۸۰۰ واحدی در یکی از زمین‌های متعلق به دانشگاه احداث می‌شود و فرآیند اخذ مجوز ساخت نیز با حمایت شهردار تهران که خود در حوزه تأمین مسکن جوانان و زوج‌های دانشجو دارای دغدغه هستند، در مراحل نهایی قرار دارد.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه آزمون سراسری بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام آزمون سراسری متعاقباً اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دی ماه سال گذشته برگزار شد و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

آخرین فرصت ثبت نام در پنجاهمین دوره دستیاری در ۱۴ فروردین

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و با توجه به نزدیکی به زمان آزمون، آخرین فرصت برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات بر اساس مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی درنظر گرفته شد.

زمان ثبت نام و ویرایش از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند و یا اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند. متقاضیان باید در این بازه زمانی ثبت نام و مدارک خود را ارسال کنند.

اعلام جزئیات نخستین آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی

جزئیات آزمون صلاحیت بالینی دکتری دندانپزشکی اعلام شد. دانشجویان واجد شرایط بدون گذراندن این آزمون فارغ التحصیل نمی شوند.

به استناد ماده ۸ آیین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی مصوب شصت و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دانشجویان دکتری عمومی دندانپزشکی موظف هستند در آزمون جامع دندانپزشکی که بر اساس مصوبه هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی تغییر نام پیدا کرده، شرکت کند.

هدف از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی، ارزیابی توانمندی دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی است به گونه ای که به تنهایی و بدون داشتن راهنما بتوانند اقدامات تشخیصی و درمانی را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =