پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خاص چه شرایطی دارد؟

پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها با شرایط خاص در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه‌ها با شرایط خاص در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. 

منابع و فهرست دروس سوالات کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد + جدول

دانشگاه‌های اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، غیرانتفاعی امام صادق(ع)، علوم پزشکی بقیه ا...(عج) و علوم قضایی و خدمات اداری (دادگستری) با شرایط خاص از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرند. داوطلبان برای آگاهی از شرایط و ضوابط و همچنین نحوه ثبت‌نام برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها، می‌توانند به آدرس اینترنتی مربوط به آنها مراجعه کنند.

 شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو جهت اطلاع متقاضیان رشته های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به انضمام ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲ ) در نیمه دوم مرداد ماه سال ۱۴۰۲ درج و به اطلاع داوطلبان رسانده خواهد شد.

شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، برای تأمین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود، متناسب با مبانی و ارزش‌های اسلامی، در رشته‌های تحصیلی: ۱) امنیت اطلاعات، ۲) امنیت اقتصادی، ۳) امنیت بین‌الملل، ۴) امنیت نرم، ۵) پژوهشگری امنیت، ۶) حفاظت اطلاعات، ۷) ضد تروریسم، ۸)علوم فنی امنیت، ۹) فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۱۰) مدیریت اطلاعات و ارتباطات در مقطع کارشناسی پیوسته، منحصراً از میان داوطلبان مرد واجد شرایط، برای تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) دانشجو می‌پذیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند در صورت احراز صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی مندرج در این اطلاعیه و اطلاعیه‌های بعدی آزمون، پس از ثبت‌نام و انتخاب رشته، و قبولی در آزمون اختصاصی دانشگاه و طی کردن مراحل گزینش و پذیرش نهایی؛ در رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی مشغول به تحصیل شده و از مزایای دانشجویی و استخدام در وزارت اطلاعات نیز بهره‌مند شوند.

راهنمای ثبت‌نام

داوطلبان باید نسبت به انتخاب بند اعلام علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، مندرج در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ،اقدام و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت کنند (پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری توسط سازمان سنجش، درصورتی که مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه شده‌اند، کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) را به ترتیب علاقه‌مندی خود در اولویت‌های نخست فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

پس از اعلام لیست پذیرفته‌شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، داوطلبان را از طریق تماس تلفنی برای شرکت در آزمون اختصاصی دعوت خواهد کرد و سپس قبولی‌های نهایی به گزینش وزارت اطلاعات معرفی می‌شوند. پس از تأیید نهایی گزینش وزارت اطلاعات، دانشجویان امکان ثبت‌نام و تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت.

شرایط عمومی و اختصاصی

۱)تدین به دین مبین اسلام.

۲)تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳)داشتن اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

۴)احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات.

۵)برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات.

۶)داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارتخانه‌ای باشند.

۷)حداکثر سن برای داوطلبان مقطع کارشناسی ۲۳ سال تمام است (متولدین ۱۳۷۹ به بعد) با احتساب خدمت سربازی.

۸)شرط معدل برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی (معدل کل دیپلم ۱۵) و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی و معارف اسلامی (معدل کل دیپلم ۱۶ ) است.

۹) پذیرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) می‌توانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی کنند.

۱۰) دانشجویان در طول دوره تحصیل، از کمک هزینه برخوردار هستند و در صورت حفظ شرایط استخدامی و تائید صلاحیت، پس از فارغ‌التحصیلی، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد.

۱۱)دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) برای دانشجویان مجرد غیربومی واجد شرایط، خوابگاه تهیه می‌کنند.

۱۲)تحصیل در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) تمام وقت، بهصورت شبانهروزی خواهد بود.

۱۳)دانشجویان در طول مدت تحصیل ملزم به فراگیری یکی از زبانهای زنده دنیا و امور فوق‌برنامه می‌کند.

۱۴)درصورتی‌که پذیرفتهشدگان از تحصیل انصراف دهند باید خسارت مالی ناشی از گزینش و تحصیل را پرداخت کنند.

۱۵)به فارغ‌التحصیلان دانشگاه پس از انجام تعهدات، دانشنامه مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شوند.

توضیحات ضروری

الف) داوطلبان برای اعلام علاقه‌مندی به گزینش در رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، بایستی بند ۳۷ فرم تقاضانامه ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را علامتگذاری کنند.

ب)داوطلبان گرامی توجه نمایند اعلام علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، به منزله ثبت‌نام قطعی نبوده و داوطلبان می‌بایست علاوه بر علامتگذاری بند ۳۷ تقاضانامه ثبت‌نام، کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه مزبور را در فرم انتخاب رشته اینترنتی، درج کنند.

ج)مشخصات و اطلاعات مربوط به ثبت‌نام و شرکت داوطلبان در گزینش رشتههای تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)، به صورت محرمانه نزد سازمان سنجش آموزش کشور محفوظ بوده و فقط در اختیار دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) قرار خواهد گرفت. داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع) به سایت وزارت اطلاعات مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =