برنامه مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر با انجام سه مسابقه در روز جمعه آغاز می شود که در حساس ترین بازی پرسپولیس میهمان تیم مس کرمان است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدارهای هفته بیست و ششم روز جمعه با انجام سه مسابقه آغاز می شود. مهم ترین ویژگی این هفته به جز کورس سه تیم سپاهان،استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی، رقابت پیش دربی سرخابی‌هاست که معمولا در بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس به نوعی تاثیرگذار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال به اظهارات مدیرعامل پرسپولیس واکنش نشان داد

نگاهی به این سه مسابقه می اندازیم؛

مس کرمان - پرسپولیس؛ صدرنشینی در کویر بدون محروم؟

مس کرمان هفته گذشته با یک پنالتی حیرت انگیز! بازنده شد و سه  امتیاز را از دست داد تا با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول بیایستد و همچنان خطر سقوط را احساس کند. به همین دلیل کرمانی ها مقابل پرسپولیس انگیزه مضاعفی دارند زیرا کسب امتیاز برایشان مهم است. پرسپولیس هم به لطف شکست سپاهان مقابل تراکتور اکنون به یک امتیازی صدر رسیده و با توجه به برنامه مسابقات که یک روز زودتر از رقبا به میدان می رود در صورت برد به صدر جدول می رسد.

روی کاغذ پرسپولیس برنده مسابقه است اما گرفتن سه امتیاز در کویر برای سرخپوشان تهرانی اصلا ساده نخواهد بود. مهم ترین دلیلش خطر محرومیت برای ۱۰ بازیکن پرسپولیس در آستانه دربی است.سروش رفیعی، میلاد سرلک، وحدت هنانوف، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، گئورگی گولسیانی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد عمری و علی نعمتی بازیکنان سه اخطاره پرسپولیس هستند و هر کدام در این مسابقه یک کارت زرد بگیرند دربی که شاید مهم ترین مسابقه فصل باشد را از دست بدهند.

این موضوع می تواند بازیکنان را محتاط کند و از سویی دیگر شاید کادرفنی هم به فکر تغییر ترکیب پرسپولیس در دیدار با مس کرمان بیفتد تا برخی بازیکنان در این مسابقه استراحت کنند و محروم نشوند. کالی تروئبا مربی اسپانیایی مس در خصوص این بازی می گوید : هیچ بازی سختی وجود ندارد ! می خواهیم از فوتبال لذت ببریم و ۵ مسابقه پیش رو داریم. پرسپولیس تیم فوق العاده ای است اما دلیل نمی شود که به آنها سه امتیاز را تقدیم کنیم. 

گل محمدی خیلی دوست دارد قبل از دربی با یک برد بدون تلفات و بدون محروم به دربی برسد و از آن مهم تر اینکه بعد از هفته ها به صدر جدول برسد. مس در ۵ بازی آخر خود بردی نداشته است و بازی رفت دو تیم هم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. هواداران منتظر صدرنشینی در کویر هستند. شیخ دیاباته مهاجم همیشه مصدوم پرسپولیس ظاهرا دوباره به تمرینات بازگشته و شاید بتواند مقابل مس برای پرسپولیس بازی کند. هر دو باشگاه هم در آستانه این بازی حساس بیانیه ای در خصوص ترس از اشتباهات داوری منتشر کرده اند که این هم در نوع خود کم نظیر است.

نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن اصفهان؛  مسابقه ای بدون دغدغه!

شاید خوش بین ترین هوادار نفت هم به بقای این تیم در لیگ برتر امیدوار نباشد با این حال این تیم روی کاغذ شانس بقا دارد! نفت قعرنشین که ضعیف ترین خط دفاع لیگ را با ۵۵ گل خورده دارد میزبان تیم میانه جدولی ذوب آهن است که خیالش راحت است و فقط می خواهد تلاش کند در بازی های باقیمانده لیگ به رتبه ای بهتر از نهمی در جدول برسد.

شاگردان مهدی تارتار  تقریبا یک چهارم گل هایشان را به تیم نفت مسجدسلیمان زده اند و در بازی رفت ۵ بر یک پیروز شدند و ذوبی ها در ۵ بازی اخیرشان ۱۰ امتیاز گرفته اند و شرایط پایداری دارند. نفت هم کم کم خود را برای حضور در لیگ یک اماده می کند و شاید به همین دلیل است که ابراهیم اشکش سرمربی تیم بیشتر در این هفته های پایانی به جوانان فرصت بازی می دهد و  به دنبال دفاع از اعتبار تیم نفت با این بازیکنان جوان است.

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک؛ رونمایی از دومین سرمربی اسپانیایی لیگ

رونمایی از دومین سرمربی اسپانیایی لیگ برتر در قائمشهر در این مسابقه انجام می شود. هرناندز مربی ۳۸ ساله اسپانیایی مدعی است که فوتبال آسیا را به خوبی می شناسد به تازگی جانشین حمید مطهری سرمربی نساجی شده است. نساجی در دور برگشت هیچ بردی به دست نیاورده و با سه باخت متوالی  و ۲۴ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفته و هواداران نساجی برای دیدن تیم مدل اسپانیایی خود بیقرار هستند و مدیران باشگاه نیز تماشای این مسابقه را رایگان کرده اند تا با حضور حداکثری تماشاگران شان بتوانند اولین برد دور برگشت را جشن بگیرند.

این سومین تقابل این دو تیم در این فصل است در بازی رفت آلومینیوم ۳ بر صفر پیروز شد و در جام حذفی اما نساجی در ضربات پنالتی آلومینیوم را شکست داد. این بازی در واقع تکرار فینال جام حذفی فصل قبل هم هست قطعا یکی از بازی های جذاب دور برگشت همین مسابقه خواهد بود. الومینیوم هفته گذشته بعد از یازده مسابقه مقابل استقلال بازنده شد و رحمتی دوست ندارد دومین باخت متوالی به تیمش تحمیل شود.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

هفته بیست و ششم؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

مس کرمان - پرسپولیس - ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه  امام علی (ع) کرمان

نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن اصفهان - ساعت  ۱۹:۴۵ - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

نساجی مازندران- آلومینیوم اراک - ساعت  ۲۰ - ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

پیکان تهران - صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه متعاقباً اعلام می شود.

استقلال - هوادار تهران - ساعت  ۱۹:۳۰ - ورزشگاه  آزادی تهران

ملوان بندر انزلی- تراکتور تبریز – ساعت ۱۹:۳۰  - ورزشگاه  تختی انزلی

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- مس رفسنجان  - ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه  نقش جهان اصفهان

گل گهر سیرجان- فولادخوزستان - ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

انتهای پیام/

کد خبر: 1177500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =