پرگل‌ترین بازی‌های ادوار لیگ برتر فوتبال

دیدارهای پرگل لیگ برتر باعث شد تا سرمربی تیم ملی به تمجید از این لیگ پویا بپردازد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال در آخرین دیدار خود در لیگ برتر توانست با نتیجه پر گل 6 بر یک هوادار را شکست دهد. شاگردان ساپینتو با ۴۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند و با حضور مهدی قایدی و محمد محبی خط حمله قدرتمندی را تشکیل دادند. 

جدول لیگ برتر فوتبال در پایان هفته بیست و ششم

استقلال ۶ - هوادار یک/ پرگل ترین دیدار لیگ بیست‌ودوم

لیگ بیست‌ودوم تا پایان هفته بیست‌وششم بازی‌های پرگلی را تجربه کرده است. تاکنون ۴۰۱ گل از خط‌ دروازه‌های تیم‌های لیگ برتری گذشته است و همین مساله باعث شده امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی به تمجید از این مساله بپردازد.

او که دیدار استقلال و هوادار را از نزدیک تماشا می‌کرد در این رابطه عنوان کرد: «گلزنی‌ در رقابت‌های لیگ برتر نشان می‌دهد لیگ پویایی داریم. شاید انتخاب بازیکنان تیم ملی از تیم‌های مختلف لیگ برتر به این لیگ کمک کرد.»

تقابل دو تیم استقلال و هوادار تا این هفته از رقابت‌ها پرگل‌ ترین نتیجه لیگ بیست‌ودوم بوده است و پس از این دیدار نفت مسجدسلیمان دو بار در هفته‌های یازدهم و بیست‌وچهارم با حساب ۵ بر یک مقابل ذوب‌آهن و تراکتور شکست خورد و نساجی در هفته پانزدهم با همین نتیجه مقابل پرسپولیس شکست سنگینی را متحمل شد.

استقلال تهران ۶ - صفر استقلال اهواز/ بهترین برد استقلال در ادوار لیگ برتر

همچنین آبی‌پوشان پایتخت در تاریخ خود دیدارهای پرگلی را تجربه کردند که پرگل ترین دیدار این تیم در ادوار لیگ برتر و در لیگ هشتم مقابل استقلال اهواز رقم خورد. آن‌ها در هفته هفتم این لیگ در تقابل مقابل همنام اهوازی خود با شش گل این تیم را در هم کوبیدند. گل‌های شاگردان قلعه‌نویی را در این دیدار فرهاد مجیدی، پیروز قربانی، آرش برهانی (۲ بار) و هاشم بیک زاده (۲ بار) به ثمر رساندند.

البته این پرگل ترین پیروزی آبی‌پوشان در تاریخ این باشگاه نیست. آن‌ها با نام تاج در دیداری از جام حذفی تهران در سال ۱۳۳۲، ۱۸ بار داریوش تهران و در سال ۱۳۸۸ با نام استقلال در جام حذفی ۱۳ بار دروازه ذرت کاران پارس آباد را باز کردند. 

ابومسلم ۹-۲ استقلال رشت/ پرگل ترین دیدار در ادوار لیگ برتر

در تمام ادوار لیگ برتر نیز دیدارهایی برگزار شد که با نتایج پرگلی به پایان رسید. پر گل‌ترین دیدار ادوار مختلف لیگ برتر در اولین دوره این رقابت‌ها اتفاق افتاد. جایی که ابومسلم خراسان با حساب ۹ بر ۲ از سد استقلال رشت گذشت. پرگل ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر به شرح زیر است:

اولین دوره لیگ برتر: ابومسلم ۹-۲ استقلال رشت

لیگ سوم: پرسپولیس ۸-۲ پگاه گیلان

لیگ دهم: فولاد خوزستان ۵-۵ سایپا

لیگ هشتم: ذوب‌آهن اصفهان ۶-۳ سایپا

لیگ چهارم: صبا ۴-۴ برق شیراز

لیگ پنجم: پاس ۴-۴ سپاهان

لیگ پنجم: پاس ۷-۱ فولاد خوزستان

لیگ نهم: استقلال اهواز ۴-۴ سایپا

لیگ نهم: مس کرمان ۲-۶ استیل آذین

لیگ دهم: صبای قم ۴-۴ شهرداری تبریز

لیگ دهم: استقلال تهران ۶-۲ نفت آبادان

لیگ دوازدهم: داماش گیلان ۵-۳ پیکان

لیگ دوازدهم: نفت آبادان ۲-۶ نفت تهران

لیگ چهاردهم: استقلال خوزستان ۴-۴ استقلال تهران

لیگ چهاردهم: ذوب آهن ۵-۳ نفت تهران

لیگ پانزدهم : تراکتور ۴-۴ ذوب آهن

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1178056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =