آیا سرکه بالزامیک موجب لاغر شدن می‌شود؟

سرکه بالزامیک طعم دهنده‌ کم کالری است که جایگزین چاشنی‌های پرکالری شده و در کاهش وزن مؤثر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از هلث لاین، سرکه بالزامیک یک سرکه قهوه ای است که از آب انگور تخمیر نشده تهیه می شود. به دلیل داشتن طعم های متمایز، پیچیده و طعم ترش معروف است. سرکه بالزامیک واقعی در بشکه ها برای ماه ها یا حتی سال ها کهنه می شود و می تواند بسیار گران باشد. سرکه بالزامیک به یک عنصر محبوب در تهیه غذا، به ویژه سس سالاد تبدیل شده است. مردم از آن به عنوان یک افزودنی کم چرب و بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده می کنند.

کدام خوراکی‌ها کربوهیدرات دارند؟

برخی افراد بر این باورند که سرکه بالزامیک به تنهایی برای شما مفید است. پیشنهاد شده است که سرکه بالزامیک می تواند به کاهش وزن، کلسترول پایین و حتی پوست درخشان کمک کند.

برخی خواص سرکه بالزامیک برای شما لیست شده است:

سرکه بالزامیک به کاهش کلسترول کمک می کند
از میان تمام فواید سرکه بالزامیک، این یکی شاید مستندترین آن باشد. سرکه بالزامیک یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ یا کاهش سطح کلسترول خود هستند. آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک سلول هایی را که برای بدن شما سمی هستند هدف قرار می دهند و سطح LDL (کلسترول ناسالم) شما را کم می کنند. با مصرف سرکه بالزامیک به بدن کمک می کنید تا از خود در برابر گرفتگی عروق محافظت کمک کند.

سرکه بالزامیک به هضم سالم کمک می کند
ترکیب فعال اصلی در سرکه بالزامیک اسید استیک است که حاوی سویه‌هایی از باکتری‌های پروبیوتیک می باشد. این پروبیوتیک‌ها فقط غذا را حفظ نمی‌کنند، بلکه می‌توانند هضم سالم و سلامت روده را نیز تقویت کنند. همچنین وجود این باکتری های سالم به نام بیوم روده فواید مثبتی برای سیستم ایمنی بدن دارد.

ترکیبات پروبیوتیک موجود در اسید استیک می تواند بخشی از دلیلی باشد که برخی افراد قسم می خورند سرکه بالزامیک باعث احساس سیری در آنها می شود.

سرکه بالزامیک باعث کاهش وزن می شود
خانواده سرکه ها به دلیل ویژگی های ضد چاقی خود شناخته شده اند و سرکه بالزامیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، سرکه بالزامیک حاوی ترکیبات پروبیوتیک است که به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید.

بر خلاف سایر طعم دهنده ها مانند کره و مایونز، سرکه بالزامیک بدون چربی است. اگرچه این یک معجون کاهش وزن جادویی نیست، اما سرکه بالزامیک در رژیم غذایی به شما کمک می کند به اهداف کاهش وزن خود برسید.

در مقایسه با سایر چاشنی‌ها اگرچه سرکه بالزامیک کالری بالایی دارد، اما در مقایسه با سایر چاشنی‌هایی که معمولاً برای تهیه سالاد و سبزیجات پخته استفاده می‌شوند، کالری کمی دارد.

به عنوان مثال ۱۴ کالری بالزامیک در هر قاشق غذاخوری را با ۶۳ کالری سس بالزامیک مقایسه کنید. روغن زیتون حتی کالری بیشتری دارد، ۱۱۹ کالری در هر قاشق غذاخوری میزان کمی نیست. سس‌های روسی، ایتالیایی و پنیر آبی هر قاشق بین ۳۰ تا ۶۰ کالری بیشتر از بالزامیک دارند.

سعی کنید در رژیم غذاییتان بالزامیک را قرار دهید و از روغن صرف نظر کنید، واقعاً به آن نیاز ندارید. فقط سرکه را با گیاهان و ادویه جات مخلوط کنید و آن را روی سبزیجات تازه بپاشید.

به جای سس‌های سنگین، سرکه بالزامیک را روی سبزیجات کمی بخار پز یا کبابی بریزید. طعم تند بالزامیک را بدون تمام کالری دریافت خواهید کرد.

همچنین می‌توانید از بالزامیک برای خواباندن گوشت و مرغ بدون چربی استفاده کنید. برای یک سالاد تابستانی شیرین، هندوانه را مکعبی خرد کنید و آن را با مقدار کمی پنیر فتا، ریحان تازه خرد شده و سرکه بالزامیک ترکیب کنید.

برای کاهش وزن، باید کسری کالری ایجاد کنید، به این معنی که بدن شما بیش از کالری مصرفی در روز می‌سوزاند. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده برای انرژی می‌کند و وزن کم می‌کنید.

شما می‌توانید با کاهش کالری دریافتی، افزایش سطح فعالیت یا از طریق ترکیبی که بیشترین تأثیر را دارد، این کمبود را ایجاد کنید.با ایجاد کسری کالری روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری می‌توانید با خیال راحت حدود ۱ تا ۲ پوند در هفته وزن کم کنید.

انتخاب جایگزین‌های کم کالری مانند سرکه بالزامیک، واقعا می‌تواند برای کاهش کالری برخی از غذاهای پرکالری مورد علاقه شما کمک کند.

با اعمال یکسری تغییرات در رژیم غذایی خود می‌توانید، غذای مورد علاقه تان را از لیست غذایی حذف نکنید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید.

سرکه بالزامیک برای دیابت مناسب است
سرکه بالزامیک یک منبع معتبر ضد قند خون است. در یک بررسی در سال ۲۰۰۶، مطالعات منبع معتبری را نشان داد که پس از مصرف سرکه، افراد مبتلا به مقاومت به انسولین تا پنج ساعت سطح قند خون را یکسان تجربه می‌کنند. استفاده از سرکه بالزامیک به‌عنوان چاشنی می‌تواند وعده‌های غذایی شما را برای دیابت مناسب‌تر کند و به شما کمک کند از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری کنید.

سرکه بالزامیک گردش خون را بهبود می بخشد
سرکه بالزامیک حاوی پلی فنول هایی است که تحت بررسی برای کمک به سیستم قلبی عروقی شما هستند. ممکن است اغلب به آن فکر نکنید، اما سرکه بالزامیک یک محصول تهیه شده از میوه است زیرا از انگور تهیه می شود.

انگور حاوی موادی است که برای جلوگیری از تجمع پلاکت‌های خون شما مفید بوده و ممکن است از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

این ممکن است بخشی از دلیلی باشد که چرا فرهنگ‌های مدیترانه‌ای از سرکه بالزامیک برای قرن‌ها به‌عنوان یک ماده «شفابخش» و «ضد پیری» استفاده می‌کنند.

سرکه بالزامیک ممکن است به فشار خون بالا کمک کند
فواید سرکه بالزامیک برای سیستم قلبی عروقی به فشار خون شما نیز می رسد. یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۱ نشان داد که موش‌های مبتلا به فشار خون بالا پس از مصرف طولانی مدت سرکه فشار خون بهتری داشتند.

با مصرف ۱ تا ۲ قاشق چایخوری سرکه بالزامیک به عنوان سس یا ماریناد، نه تنها غذای خود را خوشمزه تر می کنید، بلکه به سلامت قلب خود نیز کمک می کنید.

سرکه بالزامیک می تواند پوست شما را بهبود بخشد
سایر انواع سرکه، مانند سرکه سیب، ممکن است بیشتر به عنوان درمان موضعی آکنه جذاب و شناخته شده باشند، زیرا بوی سرکه بالزامیک بسیار تند است. رنگ تیره و مستعد لک سرکه بالزامیک ممکن است شما را از استفاده مستقیم آن روی صورت خود منصرف کند؛ اما سرکه بالزامیک حاوی اسید استیک و ترکیبات ضد میکروبی و آنتی اکسیدان است.

مصرف سرکه بالزامیک به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی شما ممکن است پوست شما را شفاف تر و چهره شما را روشن تر کند.

خطرات و عوارض جانبی مصرف سرکه سیب
بر اساس یک بررسی از منابع معتبر، خطرات سرکه بالزامیک در مقایسه با فواید بالقوه آن، بسیار پایین است.

اگر سرکه بالزامیک خام بنوشید، گلو ممکن است ملتهب شود و مری شما آسیب ببیند. مواردی وجود دارد که نوشیدن سرکه می تواند باعث درد معده یا آسیب به پوشش معده شما شود.

مراقب میزان مصرف سرکه باشید. اگر احساس می‌کنید سرکه بالزامیک به سوزش سر دل یا مشکلات معده شما می انجامد، فوراً استفاده از سرکه بالزامیک را متوقف کنید.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1178205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =