هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران

یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی تل آویو برای ماجراجویی نظامی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت که قدرت ایران علیه رژیم اسرائیل صدها برابر شده و هرگونه حمله به ایران ویرانی کامل این رژیم را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اسحاق بریک ژنرال در نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از ماهیت واقعی و خوی جنگ افرزوی این رژیم در منطقه سخن گفت و به ناتوانی تل آویو برای از بین بردن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اذعان کرد و گفت: تل آویو در سال ۲۰۰۹ تصمیم به حمله نظامی به برنامه هسته ای ایران گرفت و به این منظور حدود چهار میلیارد دلار اعتبار پیش بینی کرد.

نتانیاهو: آمریکا بهترین متحد اسرائیل است

بریک افزود: مراکز هسته ای ایران در آن زمان در یک جا و روی زمین متمرکز بود، بنابراین حمله به آنها نسبت به امروز بسیار راحت تر بود و می توانست پیشرفت این کشور به سمت (به ادعای این نظامی صهیونیست) ساخت بمب اتمی را به حالت تعلیق در می آورد.

وی در عین حال به ناتوانی رژیم صهیونیستی در انجام این ماجراجویی و ترس از تبعات آن اشاره و تصریح کرد: با این حال این حمله عملی نشد و علت آن بر اساس آنچه من آن زمان از منابع بسیار ارشد در ستاد کل ارتش شنیدم این بود که فرماندهان ارتش به این نتیجه رسیدند که حمله در صورت موفقیت، بتواند برای یک دوره حداکثر چند ماهه برنامه هسته ای ایران را مختل کند و از سوی دیگر، ضربه ای که ایران به اسرائیل وارد خواهد کرد، خسارات زیاد و تلفات فراوانی به جای خواهد گذاشت و بر همین اساس تصمیم گرفتند که آن تصمیم را اجرا نکنند.

این ژنرال صهیونیست افزود: از آن زمان ۱۴ سال می گذرد، امروز تاسیسات اتمی ایران مثل قبل نیست که در یک جا و روی زمین باشد و بتوان آن را در معرض حمله قرار داد. این کشور مراکز هسته ای خود را به اعماق زمین و چندین نقطه منتقل کرده و طبق اطلاعاتی که دارم، بعضی از این مراکز را در عمق ده ها متری زمین برده است.

ژنرال صهیونیست: قدرت ایران علیه اسرائیل صدها برابر شده است/ از پاسخ ایران هراس داریم

این نظامی صهیونیست اذعان کرد: تهدید ایران علیه اسرائیل امروز بسیار خطرناکتر از گذشته شده است و می توان گفت که قدرت تهدید ایران نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی صدها برابر شده است و خصوصا اکنون ایران از این توانمندی برخوردار است که اسراییل را با موشک های دوربرد هدف قرار دهد.

بریک ادامه داد: قدرت موشکی ایران به اندازه ای است که امروز می تواند حملاتی راهبردی علیه اسرائیل اجرا کند. این موشک ها می تواند ضربات کشنده ای به ما بزند و خسارت های سنگینی به زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی اسرائیل وارد کند و ما را سالیان سال به عقب برگرداند.

او با بیان اینکه کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته عادت به تهدیدات توخالی و بدون پشتوانه علیه ایران کرده اند، افزود: همین امر ایرانی ها را به (ادعای این ژنرال صهیونیست) به غنی سازی ۹۰ درصدی و نزدیکی به ساخت بمب رسانده است. این یک واقعیت است که وقتی تهدیدات تو توخالی باشد و اقدامی انجام نشود، در نظر دیگران به سگی تبدیل خواهی شد که فقط پارس می کند، اما توان گاز گرفتن ندارد. به عبارت دیگر، قدرت بازدارندگی خود را از دست خواهی داد.

ژنرال صهیونیست: قدرت ایران علیه اسرائیل صدها برابر شده است/ از پاسخ ایران هراس داریم

این نظامی صهیونیست گفت: اگر اسرائیل -بر خلاف ارزیابی های قبلی سالهای گذشته - تصمیم به حمله علیه برنامه هسته ای ایران بگیرد، باید پاسخ ایران را جدی بگیرد و منتظر دریافت روزانه هزاران موشک باشد که یک ویرانی کامل را برای ما ایجاد خواهد کرد؛ یک ویرانی که ما و اجداد ما انتظار آن را نداشته اند.

کد خبر: 1178266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =