معرفی یک رژیم غذایی که دیرتر پیرتان می‌کند

محدودیت مصرف کالری، مداخله‌ای اثبات شده برای کند کردن پیری در حیوانات است و شواهدی مبنی بر کاهش سرعت پیری بیولوژیکی در انسان نشان داده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در اولین کارآزمایی تصادفی کنترل شده، یک تیم بین المللی از محققان به رهبری مرکز پیری کلمبیا در شهر نیویورک است که در سال ۱۷۵۴ تاسیس شد، نشان می‌دهد که محدودیت کالری می‌تواند سرعت پیری را در بزرگسالان سالم کاهش دهد.

معرفی یک رژیم غذایی مخصوص تیروئیدیت هاشیموتو

مداخله CALERIE سرعت پیری را که از خون شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری کرد کند نشان داد.

نویسنده ارشد مطالعه دانیل بلسکی می‌گوید: در کرم ها، مگس‌ها و موش‌ها، محدودیت مصرف کالری می‌تواند فرآیندهای بیولوژیکی پیری را کاهش دهد و طول عمر سالم را افزایش دهد.

هدف از مطالعه ما این بود که آیا محدودیت کالری باعث کند شدن پیری بیولوژیکی در انسان می‌شود یا خیر.

کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی‌شده فاز ۲ CALERIE که توسط مؤسسه سالمندی آمریکا اولین تحقیقی است که در مورد تأثیرات محدودیت طولانی‌مدت کالری در انسان‌های سالم و غیر چاق انجام می‌شود.

این کارآزمایی ۲۲۰ مرد و زن سالم را در سه نقطه آمریکا به طور تصادفی به یک رژیم غذایی با محدودیت ۲۵ درصدی کالری یا رژیم غذایی معمولی برای دو سال انتخاب کرد. CALERIE™ مخفف عبارت «ارزیابی جامع اثرات بلندمدت کاهش مصرف انرژی» است.

برای اندازه‌گیری پیری بیولوژیکی شرکت‌کنندگان در کارآزمایی CALERIE تیم محقق بلسکی نمونه‌های خون جمع‌آوری‌شده از شرکت‌کنندگان کارآزمایی را در ابتدا قبل از مداخله و پس از ۱۲ و ۲۴ ماه پیگیری تحلیل کرد.

بلسکی توضیح داد: ما به نشانگرهای زیستی که برای اندازه‌گیری سرعت و پیشرفت پیری بیولوژیکی در طول مدت مطالعه توسعه یافته‌اند، تکیه می‌کنیم.

این تیم علائم متیلاسیون روی DNA (یعنی ماده وراثتی و ژنتیکی) استخراج شده از گلبول‌های سفید را تجزیه و تحلیل کردند.

علائم متیلاسیون DNA برچسب‌های شیمیایی روی توالی DNA هستند که بیان ژن‌ها را تنظیم می‌کنند و با افزایش سن تغییر می‌کنند.

در تجزیه و تحلیل اولیه، بلسکی و همکارانش بر روی سه اندازه گیری داده‌های متیلاسیون DNA، که گاهی اوقات به عنوان «ساعت‌های اپی ژنتیک» شناخته می‌شوند، تمرکز کردند.

محقق رایان گفت: مطالعه ما شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد محدودیت مصرف کالری سرعت پیری را در انسان کاهش می‌دهد.

اما محدودیت کالری احتمالا برای همه مناسب نیست. یافته‌های ما مهم هستند، زیرا شواهدی از یک کارآزمایی تصادفی‌سازی شده ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد کند کردن پیری انسان ممکن است امکان پذیر باشد.

آن‌ها نشان دادند روزه‌داری متناوب یا غذا خوردن با زمان محدود، می‌تواند نتایج مثبتی در کاهش سن بیولوژیکی افراد داشته باشد.

پیگیری شرکت‌کنندگان در کارآزمایی همچنان ادامه دارد تا مشخص شود آیا این مداخله اثرات طولانی مدتی بر پیری سالم داشته است یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =