دیدار کارگران با رهبر انقلاب

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جشنواره امتناع با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته کارگر، کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند تا از رهنمودهایشان بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «محمد چکشیان» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر از ۵ تا ١١ اردیبهشت ماه، اظهار داشت: ٢٠ برنامه در سطح کلان و ١٠٠ برنامه در استان‌های مختلف برای کارگران در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره امتناع با حضور رییس جمهور است.

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت مرحوم عباس براتی‌پور

وی با اشاره به فلسفه وجودی این هفته، گفت: تکریم جایگاه کار و کارگران، پرداختن به موضوعات جامعه کار و تولید در جامعه ضروری است کارگران در همه برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم‌ها نقش کلیدی داشتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه کارگری تمام قد در میدان بودند و با ایثار و فداکاری در نقش آفرینی کردند و تقدیم ١۴ هزار جامعه کارگری از جمله این خدمات خالصانه است.

چکشیان با بیان کارگران در رشد اقتصادی، ارتقای صنعت تاثیر گذار هستند گفت: باید نگاه سرمایه انسانی به جای نگاه مصرفی به کارگران داشته باشیم و در جامعه تبیین کنیم ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف به منزلت و ارتقای جایگاه کار و کارگر پرداخته آند.

وی از نهضت ملی فرهنگ ارتقای کار خبر داد گفت: این نهضت را در وزارت کار با دو رکن ارتقای منزلت کار و مولفه‌های آن از جمله وجدان و ایمنی کار پیگیری کردیم.

معاون وزیر کار اضافه کرد: جامعه کار و تولید ١۴ میلیون هستند که با خانواده‌هایشان چهل میلیون و ۵٠ درصد جامعه را شامل می‌شود.

چکشیان با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بیشتری میزان افزایش حقوق کارگران رقم خورد، گفت: سال گذشته ۵٧ درصد و برای امسال ٢٧ درصد در نظر گرفته شد که بیشترین دستمزد بود هر چند که مشکلات جامعه کارگری و وضعیت معیشت آنها را با شرایط اقتصادی و نرخ تورم قبول داریم.

وی با بیان اینکه خلاقیت و ابتکار را در هفته کارگر پیگیری می‌کنم، گفت: در همین راستا جشنواره امتناع با همین موضوع برگزار شده است تا از کارگران خلاق با حضور رییس جمهور تقدیر می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در هفته کارگر، ٩ کارگر نخبه، ١۴ نفر کارگر در سه گروه کارگری و ۶ واحد کار نمونه معرفی می‌شوند.

چکشیان عنوان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی و شهدا، دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیدار با رییس جمهور در قالب جشنواره امتناع از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کارگر است.

وی با بیان اینکه ۴٠ هزار نفر در سی و چهارمین دوره جشنواره امتناع شرکت کردند، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته که ٣٠ هزار نفر در جشنواره شرکت کرده بودند، رشد ٣٠ درصدی را شاهد هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ١۴٠ طرح در بخش‌های مختلف پذیرفته شد که از برترین‌ها با حضور رییس جمهور تقدیر می‌شود ضمن اینکه نمایندگان جامعه کارگری مطالبات خود را عنوان خواهند کردند.

چکشیان با اشاره به اینکه در همه استان‌ها ستاد هفته کارگر شکل گرفته است گفت: رییس شورای سیاست‌گذاری هفته کارگر وزیر کار است و در استان‌ها برنامه‌های مختلفی دیده شده است که حدود ١٠٠ برنامه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار وزیر کار با کارگران، دیدار وزیر و معاونان با بانوان کارگری و خانواده‌های شهدای کارگری، بازدید از کارخانه‌ها، دیدار با خانواده‌های کارگری، دیدار نمایندگان کارگری با مسئولان، برگزاری جشنواره‌های و مسابقه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نشست‌های مختلف با حضور کارگران و خانواده‌های آنها در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شهید شاخص جامعه کارگری نیز در هفته کارگری معرفی می‌شود.

چکشیان با اشاره به شعار هفته کارگر با عنوان «کارگر ایرانی، فرهنگ ایرانی و رشد تولید»، گفت: برای روزهای هفته کارگر نام‌گذاری شده است تا در راستای آن برنامه‌های مختلف صورت گیرد.

معاون فرهنگی وزیر کار، از رشد ۶ برابری خانه بهداشت کارگری خبر داد و گفت: پنج هزار خانه بهداشت در کارخانه‌ها فعال است که خدماتی از جمله ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به کارگران صورت می‌گیرد؛ همچنین ۳۰۰ مرکز تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای کارگران وجود دارد که درصدد افزایش تعداد این مجموعه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابراهیم IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      جناب اقای وزیر کار با تصمیماتی که حق کارگران گرفتی کارگران نیاز به دیدار شما ندارند شما درواقع تصمیم به دیدار با کار فرمایان گرفته اید نه ما کارگرانباهم بخورید و بیاشامید و به کارگران ظلم کنید