چه تغییراتی در خانم‌ها ممکن است نشانه‌های سرطان باشد؟

این سرطان یکی از خطرناک‌ترین و شایع ترین سرطان ها در بین خانم‌هاست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرطان دهانه رحم یکی از خطرناک‌ترین و شایع ترین سرطان ها در بین خانم هاست بنابراین برای پیشگیری از آن باید از علامت پنهان سرطان دهانه رحم اطلاع داشته باشید.

بررسی علل و عوامل وجود خون در مدفوع

سرطان دهانه رحم می تواند عامل اصلی مرگ و میر در بین خانم‌ ها باشد. خوشبختانه تکنولوژی پیشرفت کرده است. شما می توانید با انجام عکسبرداری ها و آزمایشات مختلف متوجه وجود این سرطان بشوید و جلوی پیشرفت آن را بگیرید؛ پس بهتر است که علائم آن را نیز بشناسید و اگر به خودتان مشکوک بودید به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان صحیح برایتان انجام شود.

خونریزی بین قاعدگی رو جدی بگیرید

اگر بین دوره های قاعدگی متوجه خونریزی شدید، به پزشک مراجعه کنید. خونریزی بین پریود یا قاعدگی توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌ شود. گاهی اوقات اصلاً نشان دهنده بیماری جدی و مشکل خاصی نیست؛ اما گاهی هم اولین علامت سرطان دهانه رحم می باشد. بدن خانم ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است چرخه قاعدگی یک نفر ۲۵ و دیگری ۳۰ روز باشد.

اکثر خانم ها بین ۲ الی ۷ روز در این چرخه خونریزی دارند اما خونریزی خارج از دوره چرخه قاعدگی؛ فرقی ندارد که لکه بینی سبک یا خونریزی سنگین باشد؛ در هر صورت باید به پزشک اطلاع رسانی شود.

خونریزی بین قاعدگی و سرطان؟!

اگر علت خونریزی نامنظم سرطان باشد، علائم دیگری مانند خونریزی بعد از رابطه جنسی و ترشحات غیر طبیعی واژن هم در فرد اتفاق می‌ افتد. بعضی از خانم ها که به سرطان دهانه رحم مبتلا هستند، ممکن است پریودهای سنگینی را هم تجربه کنند یا احساس درد در قسمت پایین کمر، لگن و قسمت پایین شکم داشته باشند.

سرطان دهانه رحم بیشتر خانم ها را در چه سنی درگیر می کند؟

اکثر خانم ها در دهه ۳۰ سالگی خیلی نباید نگران سرطان باشند اما سرطان رحم خیلی سن خاصی ندارد و معمولاً بین ۳۵ تا ۴۵ سالگی بیشترین احتمال ابتلا به این سرطان وجود دارد؛ بنابراین بسیار مهم است که شما به طور منظم به پزشک زنان مراجعه کنید و وضعیت خودتان را چک کنید.‌ مراقب باشید که خطری شما را تهدید نکند. بیش از ۲۰ درصد سرطان های دهانه رحم در خانم های بالای ۶۵ سال اتفاق می افتد.

هر خونریزی‌ بین قاعدگی علامت سرطان نیست

اکثر افرادی که بین دوره های قاعدگی خونریزی دارند، مشکل شان ربطی به سرطان ندارد. گاهی اوقات مشکلات هورمونی، استفاده از قرص های ضد بارداری، بعضی حلقه ها، ایمپلنت، دستگاه آیودی یا روش های اورژانسی ضد بارداری می تواند باعث ایجاد این وضعیت شود. حتی عفونت های جنسی انتقال یافته مانند کلامدیا هم ممکن است باعث شود که فرد بین پریود های خود؛ قاعدگی های غلیظ را هم تجربه کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوزیس، پولیپ واژن یا دهانه رحم هم ممکن است باعث ایجاد این وضعیت شود؛ البته لکه بینی قبل از قاعدگی شاید طبیعی باشد و نشان دهد که مرحله چرخه شما تغییر کرده است اما به هر حال چیزی است که باید بررسی شود.

بهترین راه حل برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم

بهترین راه برای مراقبت از خودتان در جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم:

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها پیشنهاد می‌ کند؛ از زمانی که وارد سن ۲۱ سالگی می شوید، حتماً هر سال خودتان را چکاپ کنید و مطمئن شوید که به سرطان دهانه رحم مبتلا نیستید.

اگر این سرطان زود تشخیص داده شود، خیلی راحت درمان می شود و احتمال زنده ماندن فرد و افزایش کیفیت زندگی او بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1179031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =