آخرین وضعیت انتخابات نشریات دانشگاهی/ وزارت علوم در حال بررسی نتایج است

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم از برگزاری انتخابات نشریات در ۵۰ دانشگاه خبر داد و گفت: وزارت علوم در حال بررسی سلامت برگزاری انتخابات و تایید منتخبان است.

یونس فرزین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه حدود ۵۰ دانشگاه سراسر کشور انتخابات «کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی» را برگزار کردند، اظهار کرد: البته این انتخابات در دانشگاه‌هایی برگزار شد که شرایط لازم مانند سامانه ایمن را داشتند.

مهم‌ترین انتقادات و مطالبات دانشجویان در دیدار با رهبری چه بود؟ + اینفوگرافیک

وی ادامه داد: شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارتخانه در حال بررسی سلامت برگزاری انتخابات و تایید منتخبان هستند. 

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم درباره سایر دانشگاه‌هایی که نتواستند انتخابات «کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی» را برگزار کنند، گفت: به احتمال فراوان به این دانشگاه‌ها فرصت مجدد داده خواهد شد تا با رفع مشکلات خود؛ این انتخابات را در بازه زمانی مناسب، برگزار کنند. البته سال گذشته بازه زمانی برای برگزاری انتخابات بسیار گسترده بود و دانشگاه‌ها برای تاریخ برگزاری، حق انتخاب داشتند؛ اما امسال زمان یکسانی برای تمامی دانشگاه تعیین شد. در این راستا برای فرصت مجدد نیز محدودیت زمانی لحاظ خواهد شد. 

فرزین‌فر با تصریح بر اینکه تلاش می‌کنیم انتخابات کمیته ناظر بر نشریات در تمامی دانشگاه‌ها برگزار شود، گفت: اعضای شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، دغدغه نشریات و حل مشکلات این حوزه را در دانشگاه‌ها دارند؛ بنابراین سعی داریم تا انتخابات برگزار شود. البته اگر کمیته ناظر بر نشریات در دانشگاهی برگزار نشود، شورای فرهنگی آن دانشگاه‌ها فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را انجام می‌دهد.

کاهش حواشی پیرامون برگزاری انتخابات نشریات

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه حواشی و اعتراضات درباره برگزاری انتخابات نشریات سال گذشته نسبت به سال‌های پیش کاهش داشت، گفت: همچنین اکنون با قاطعیت نمی‌توان درباره وقوع تقلب یا میزان اعتراضات اظهار نظری کرد؛ چرا که هنوز انتخابات در دانشگاه‌ها تمام نشده است. 

وی اضافه کرد: به طور معمول اختلاف نظر یا حواشی درباره انتخابات در دانشگاه‌هایی شدت دارد که تعداد نشریات به ویژه نشریات فعال در آن دانشگاه‌ها زیاد است. البته این موضوع در دانشگاه‌هایی بوده که انتخابات آنها مکررا از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم باطل اعلام شده است.

فرزین‌فر با تاکید بر اینکه به شکایت دانشجویان رسیدگی می‌شود، گفت: بخشی از اعضای هیئت نظارت بر فعالیت تشکل‌ها و شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم دانشجو هستند؛ بنابراین آنان بیشتر از مسئولان در جریان اتفاقات دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هستند و با دقت به پرونده‌ها، شکایات و درخواست‌های آنها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =