تصویب دو فوریت طرح مربوط به تغییر در نحوه هزینه‌کرد قیر رایگان / مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز در انتخابات مجلس شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی سازوکار تامین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی به کشور می‌پردازند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 19 اردیبهشت) به ریاست محمدباقر قالیباف، رأس ساعت 8 و 13 دقیقه و با حضور 201 نفر از نمایندگان آغاز شد.

کدام نمایندگان مجلس دریافت خودرو شاسی‌بلند را تکذیب نکرده‌اند + اسامی

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی سازوکار تامین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی به کشور

گزارش کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی در مورد سامـانه جامع اطلاعات امــوال غیــرمنـقـول دستـگاه‌هـای اجــرایی (سادا)

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عدم بازنگری دولت نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ادامه بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه شورای حل اختلاف

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه الحاق ۵ تبصره به ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

 دو فوریت طرح مربوط به تغییر در نحوه هزینه‌کرد قیر رایگان در سال جاری تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب آن نحوه هزینه کرد قیر رایگان در سال جاری تغییر می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) دو فوریت طرح اصلاح بند ک تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مربوط به نحوه هزینه کرد قیر رایگان را با ۱۸۰ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز در انتخابات مجلس شدند

نمایندگان مجلس تصویب کردند که تبلیغات و شیوه‏ های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 19 اردیبهشت) و در ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، ماده ۳۵ این طرح را تصویب کردند و براساس آن مقرر کردند که تبلیغات و شیوه‏ های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

بر این اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۵۶- تبلیغات و شیوه‏ های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏ اول و دوم) آغاز و تا بیست‏ وچهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

تبصره۱-وزارت کشور وسایر نهادهای ذی صلاح در چهارچوب قوانین موظفند هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی و یا جرایم انتخاباتی را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند.

تبصره۲- هیات‌های اجرائی و نظارت مکلفند علاوه ‌بر دریافت گزارش‌های ارسالی در خصوص تخلف یا جرم، ضمن رسیدگی فوری مراتب را به هیات های نظارت بالاتر ارجاع دهند. فرماندهی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیات‌های اجرائی و نظارت، در چهارچوب قوانین، اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری و برخورد از وقوع تخلف یا جرم به‌عمل آورد.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1180686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =