۱۰۰ شرکت روسی به ایران می‌آیند

مدیر روابط عمومی وزارت نفت گفت: بیش از ۱۰۰ شرکت روسی برای برگزاری نشست‌های B۲B با شرکت‌های ایرانی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در تهران حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه نفت ایران که بزرگترین نمایشگاه کشور، بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفتی جهان است در بیست‌و هفتمین دوره، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا ۳۰‌ام این ماه در تهران برگزار می‌شود.

تاکید ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌ها در حوزه قضایی

وی افزود: یک‌روز پیش از برگزاری نمایشگاه، بیش از ۱۰۰ شرکت روسی با ۲۰۰ شرکت ایرانی در همایشی یک‌روزه نسبت‌های B۲B برگزار می‌کنند و در روزهای برگزاری نمایشگاه نیز ضمن برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه، ۳ پنل مشترک کارشناسی نفتی بین ایران و روسیه برگزار می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه "به‌احتمال زیاد، الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه مهمان افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران خواهد بود"، گفت: در نمایشگاه امسال ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان حضور دارند که شاهد رشد ۳۵ درصدی در حضور شرکت‌های داخلی و رشدی ۱۰۰ درصدی در حضور شرکت‌های خارجی هستیم.

در ادامه این نشست، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به ممنوعیت ورود کالاهای مشابه سال داخل توسط وزارت صمت گفت: علاوه بر اقدامات وزارت صمت، برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، وزارت نفت نیز بیش از ۲۰۰ قلم کالایی که امکان ساخت داخل آن وجود دارد را برای خرید خارجی، ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: همچنین ۵۴۶ نیاز فناورانه نفت کشور را احصا کرده‌ایم که درحال پیگیری برای دست‌یابی دانش بنیان به آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =