آخرین خبر از اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در جلسه اخیر کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، گفت: ۲ فوریت این طرح در جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ما) رأی آورد و طرح جهت بررسی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

احتمال بازنگری قانون بیمه کارگران ساختمانی

وی افزود: طرح مذکور در کمیسیون مورد ارزیابی قرار گرفت و ابهامات و ایرادات آن بر طرف شد و طرح جهت بررسی به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح مشکلی که بر اثر اجرای مصوبه مجلس در این  باره به وجود آمده خاطرنشان کرد:طبق گزارش‌هایی که به مجلس رسیده موادی که سال گذشته درباره سازوکار حق بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شد ، متأسفانه برای فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی در سراسر کشور ایجاد مشکل کرده است.

حسینی بیان کرد:گویا به دلیل اشتباهی که در متن نهایی گزارش وجود داشت، نحوه محاسبه صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط دچار مشکل  شده که با اصلاح آن می‌توان مشکل صدور پروانه‌های ساختمانی بابت حق بیمه کارگران ساختمانی در شهرهای کوچک و متوسط را حل کرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در جلسه علنی نوبت عصر روز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه)در جلسه بررسی فوریت طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در توضیح مشکل به وجود آمده در قانو مصوب مجلس گفت که نمایندگان در حوزه انتخابیه و در ایام سرکشی نمایندگان مراجعاتی داشته‌اند و لذا آقای قادری طرحی را ارائه کردند تا ۴ الی ۶ درصد از قیمت منطقه‌ای را برای تأمین اجتماعی دریافت داشته باشند و این موضوع برخلاف نظر طراح محترم تصویب شد و ۴ الی ۶ درصد قیمت منطقه‌ای تبدیل به ۴ الی ۶ درصد حداقل حقوق و دستمزد تصویب شد و حالا یک سازنده اگر صد مترمربع بخواهد مجوز ساخت بگیرد، اکنون باید ۲۱ الی ۲۵ میلیون تومان پرداخت کند در حالی که قبلاً این موضوع ۲ الی ۳ میلیون تومان بود بنابراین دوستان کمیسیون عمران و برادر ارجمند آقای عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی این موضوع را مدنظر قرار دادند و ما اصلاح آن را انجام دادیم و اگر غیر از این باشد متأسفانه مشکل خواهیم داشت چرا که پروانه‌های ساختمانی در سازمان تأمین اجتماعی متوقف است.

منبع: تسنیم

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1181388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      7 0
      سلام خواسته مردم ایثارگر ایران اسلامی اصلاح و بازگشت حق بیمه پروانه ساختمانی به ماخذ15درصد عوارض شهرداری چون به نفع مردم و مصرف کننده واقعی است در حالیکه حق بیمه جدید به نفع بساز و بفروشها می باشد و متضاد با فرمایشات رهبری و سال مهار تورم و رشد تولید می باشد
      • جعفر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
        4 0
        چرابایستی اینگونه باشد مردم درسختی بسرمیبرند نمی توانندخانه بسازند این بیمه رابردارید ازکجابیاریم
    • بهروز IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      5 0
      با این اشتباه بچگانه در محاسبه ۱_ یک عده بدون جواز شروع به ساخت کردن تا تکلیف مشخص بشه ۲_ یک عده اصلا نمیسازن فعلا و در نتیجه اصلا کارگر ساختمانی استخدام‌نمیکنن که باعث بیکاری ببشتر شده. ۳_ درامد شهرداری ها به شدت از بابت صدور جواز کاهش پیدا کرده و حتی امور یومیه خودشم‌نمیتونه درست انجام‌بده. ۴_ قیمت تمام شده ساخت بالاتر میره و خونه گرونتر میشه. یعنی فهم این‌مسئله اینقدر سخت هست برای اقایانی که حتی برای خودشون قبل تصویب یک‌مثال نزدن که ببینن هزینه پارسال با امسال چقدر فرق خواهد کرد؟
    • مهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 1
      واقعا برای مجلس انقلابی متاسفم فقط به نفع قشر مرفه همیشه کار می کنند از رهبر انقلاب و مردم باید خجالت بکشید و من مطمنا در روز حساب از هیچکدام شما نمی گذرم . من در بافت فرسوده کل پروانه و هزینه های نظام مهندسی و بیمه طبق قانون قدیم حدود ۲۰۰ تومن شد که همه را شهرداری و نظام و خود بیمه هم برای من تقسیط کردند و می تونستم با اندک سرمایه شروع کنم که ناگهان مثل عذاب آسمانی این قانون وحشتناک فرود اومد و من را بیچاره کرد و فقط یکدفعه دوبرابر کل هزینه شهرداری و نظام مهندسی باید فقط بیمه پرداخت کنم .خدا ازتون نگذره .اصلا موندم چیکار کنم نه را پیش دارم نه راه پس. اونایی که تجاری دارن و بالاشهر هستن بیمه هاشون یک سوم شده و ما که در بافت فرسوده و داغون هستیم ۱۰ برابر .
    • رضای IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 0
      واقعا‌یه‌خسته‌نباشید‌به‌کارشناسان‌ومسعولین‌مربوطه‌که‌یک‌دفعه ‌بااین‌همه‌زحمت‌فراوان‌این‌قانون‌اجرای‌گردن‌حق‌جواز‌شهرداری‌ باعوارض‌مالیات‌‌شده‌‌305متر‌حق‌ساخت‌شده‌38میلیون نامه‌ای‌که‌شهرداری‌واسه‌بیمه‌زده‌بیمش‌شده72میلیون‌‌واقعا‌به‌فکر‌مامستاجرا‌هستن‌‌خدا‌بچه‌هاتون‌نکه‌داره‌‌همیشه‌دارم‌دعوا‌میکنم چه‌مسعولی‌باوژدان‌کاری‌داریم‌خداوگیلی‌دوماه‌نمتونم‌پول‌بریزم‌ موندم‌چیکارکنم
    • میثم IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      0 0
      بعد ۵سال که زمین خریدم گفتم برم مجوز بگیرم خانه بسازم دیدم باید زمین بفروشم تا بتونم مجوز ساخت بگیرم