ایران و روسیه برای استفاده از ارز ملی به توافق رسیدند

معاون نخست وزیر روسیه گفت: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی و موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به‌سوالی درخصوص جزییات موافقتنامه بین دو دولت در خصوص احداث راه آهن رشت آستارا گفت: در دو سال گذشته کار بسیار زیادی در زمینه اتصال شبکه‌های مواصلاتی صورت گرفته و امضای موافقتنامه رشت و آستارا مهمترین اقدام در این زمینه بود که تحول بزرگی در مسیرهای مواصلاتی دو کشور خواهد بود.

انعقاد قرارداد ۱.۶ میلیارد یورویی ساخت خط‌آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه

وی افزود: این پروژه قرار است طبق سندی که به امضا رسیده توسط توان شرکت‌های ایرانی و روسی به انجام برسد. 

نواک خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب سه بخش غربی، شرقی و خزری دارد که اگر موفق شویم ظرفیت کامل این مسیر را اجرا کنیم تا 15 میلیون تن حجم جابه‌جایی در این مسیر است و حجم تبادلات تجاری تا 60 میلیون تن هم قابل افزایش است. 

معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری که قرار است در این پروژه راه آهن انجام گیرد، 1.6 میلیارد دلار است. 

وی افزود: برای افزایش توانمندی این کریدور نیازمند این هستیم زیرساخت‌های لجستیکی و بنادر و تجهیزات را مدنظر داشته باشیم و شرکت‌های روسی بازدیدهایی داشتند و مذاکرات در زمینه افزایش ظرفیت بنادر شمال ایران و دیگر زیرساختها، در حال انجام است‌. 

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی، موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم. 

نوآک خاطرنشان کرد: موضوعات کشاورزی، صنعتی، مالی و بانکی مطرح شد و در تلاشیم اگر مانعی ایجاد شد، سریعا رفع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =