کاهش تدریجی پذیرش دانشجو در رشته‌های غیرکاربردی

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: به تدریج پذیرش دانشجو در رشته‌های غیرکاربردی کاهش می‌یابد و دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند با کیفیت خوب فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 محمود کمره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حذف رشته‌های غیرکاربردی اظهار کرد: در حوزه دانشگاهی متناسب با شرایط و مزیت نسبی که هر رشته تحصیلی در کشور دارد، امکانات و توانایی‌های دانشگاه، اهمیت رشته به لحاظ بازدهی فارق التحصیلان در صنعت و پیش بردن راهبرد ها در شاخه‌های مختلف، رشته‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد.

توضیحات وزیر علوم درباره وضعیت استادان رشته‌های حذف شده از کنکور

وی افزود: با گذشت زمان برخی از رشته‌ها ممکن است پس از بررسی که در هر دانشگاه صورت می‌گیرد، مشمول طرح جایگزینی رشته‌های تحصیلی شوند. این رشته‌ها معمولا دیگر بروز نیستند و نیاز جامعه به ادامه فعالیتشان کم است. این تصمیم‌گیری به این صورت است که به تدریج پذیرش دانشجو در این رشته‌ها کاهش می‌یابد و دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند با کیفیت خوب فارغ‌التحصیل می‌شوند.

کمره‌ای با اشاره به وضعیت اساتید پس از اجرای طرح جایگزینی رشته‌ها بیان کرد: در فاصله‌ بین اجرا و تثبیت این طرح، اعضای هیئت علمی که در این شاخه فعالیت می کنند به آرامی تغییر جهت آموزشی و پژوهشی خواهند داد؛ بدیهی است هر کدام از اعضای هیئت علمی شاخه‌های حذف شده توانایی فعالیت در شاخه‌ی دیگری هم دارند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: اساتید پس از حذف رشته‌ها برنامه خود و دانشگاه را تنظیم کرده و واعضای هیئت علمی مربوط به آن رشته ها کم کم به شاخه‌های دیگری متمایل خواهند شد و با مشکلاتی از جمله اداری، استخدامی ، همکاری و ... روبه رو نمی‌شوند.

خبرنگار: مطهره سادات قاسمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1182141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =