افزایش قیمت طلا و سکه / روند صعودی بازار ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته روند ثباتی و کاهشی را طی کرد تا اینکه در روز گذشته این بازار دوباره با نوسان و افزایش قیمت رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا و سکه طی چند روز گذشته روندی صعودی به خود گرفته است تا جایی که روز گذشته دوشنبه ۱ خرداد قیمت سکه امامی ۴۸۲ هزار تومان گران شد. این مقدار افزایش قیمت، این قطعه را در کانال بالاتر نشاند و سکه امامی با رقم ۳۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان معامله شد.

بی‌تعهدی دولت در بازار ارز/ انتشار اوراق سکه بانک مرکزی دردی را دوا نمی‌کند

قیمت سکه بهار نیز ۳۰۵ هزار تومان رشد داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی معامله شد. همچنین روز گذشته نیم‌سکه برخلاف دو روز ابتدایی هفته جاری تغییر قیمت نداشت و با همان رقم روز یکشنبه مبادله شد. این قطعه با قیمت ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز ربع‌ سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان معامله شد.

همچنین  سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد.

آیا این افزایش قیمت‌ها،‌ بار دیگر بازار طلا و سکه را دچار نوسان خواهد کرد؟  میثم رادپور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در این باره اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی در آینده نه چندان دور به قیمت‌های میلیاردی نیز می‌رسد و در کنار افرایش قیمت دلار، قیمت سکه نیز افزایش خواهد یافت و این مسئله موجب کاهش ارزش ریال می‌شود.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه  از منظر اقتصاد کلان حراج ذخیره طلای کشور منطقی نیست،‌ تصریح کرد: متاسفانه نهاد پولی کشور همیشه از فروش منابع طلا به عنوان راهکاری برای مدیریت بازار استفاده می‌کند و با شرایط کنونی اقتصاد، ریزش قیمت‌ها دور از انتظار است.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه دو مقوله جدا از هم هستند و با یک دیگر تفاوت زیادی دارند، گفت:  قیمت سکه به دلیل کمبود و اقبال عمومی افزایش می‌یابد و متاسفانه جامعه با سرمایه‌گذاری شمش طلا غریبه است و مردم بیشتر به خرید طلا برای سرمایه‌گذاری عادت دارند و البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت شمش‌سازی در ایران وجود ندارد و معاملات شمش در کشور جا نیافتاده است.

رادپور با بیان اینکه حبابی سکه دارد در شمش وجود ندارد، تصریح کرد: خرید شمش و طلای آب‌شده بهترین روش برای سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر ۳۰ درصد قیمت سکه تمام، حباب است و پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه خیلی بیشتر از این‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز،‌کارشناسان فعال در این حوزه معتقدند قیمت طلا و سکه به دلیل وابستگی به دلار در مدار افزایشی قرار خواهد گرفت،‌بنابراین باید منتظر ماند و دید روند قیمت ارز به چه سمتی می‌رود تا بتوان آینده قیمت طلا و سکه را پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =