داداش‌زاده: ساپینتو خودش تیم استقلال را نابود کرد

بهزاد داداش‌زاده گفت: ساپینتو خودش تیم استقلال را نابود کرد، امتیازات را از دست داد و آرامش تیم را به هم زد و حالا می‌گوید نگذاشتند قهرمان شویم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه در فینال جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیداری که سرنوشت قهرمان این دوره از رقابت‌ها را مشخص می‌کند و همین موضوع باعث شده حساسیت آن چند برابر شود. در روزهای اخیر هم اعضای دو باشگاه با مصاحبه‌های خود به نوعی جنگ روانی را آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند به نوعی فشار را روی رقیب افزایش دهند.

استیلی: استقلال می‌خواهد داور را تحت فشار بگذارد

بهزاد داداش‌زاده که سابقه حضور در هر دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را در کارنامه دارد در آستانه دربی درباره شرایط این مسابقه گفتگویی انجام داده که در ادامه آمده است:

استقلال و پرسپولیس دوباره به مصاف هم خواهند رفت. نظر شما درباره تقابل دو تیم در فینال جام حذفی چیست؟

دربی همیشت خوب بوده و حساسیت خودش را دارد. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده ولی استقلال چون یک جام را از دست داده دیگر نمی‌خواهد این جام را از دست بدهد. من فکر کنم هیجان و جذابیت بازی بالا باشد و درگیری در میدان زیاد باشد و تاریخ این را نشان داده است. سال 1373 هم ما باهم بازی کردیم. دربی که 2 بر صفر جلو بودیم ولی متاسفانه آقای ابهران روی داوری‌اش تمرکز نداشت و اتفاقات بدی افتاد. متاسفانه آقای مصطفوی خیلی‌ها را محروم کردند که یکی از آن‌ها من بودم و هنوز دلیلش را نمی‌دانم. باید افراد کارکشته در این بازی حضور داشته باشند و در حد دربی باشند. استقلال و پرسپولیس هم اگر به بازیکنان کم‌تجربه اعتماد کنند به مشکل خواهند خورد.

به نظر شما با توجه به شرایط هفته‌های اخیر شانس کدام تیم بیشتر است؟

هر دو تیم از شرایط خوبی برخوردار هستند. به خصوص پرسپولیس که قهرمان لیگ شده و استقلال هم می‌خواهد یک جام به هواداران خود بدهد. این بازی در تاریخ ثبت خواهد شد و همه می‌خواهند تاریخ‌ساز شوند. همه می‌آیند که عملکرد خوبی داشته باشند و دل هواداران را شاد کنند. هر تیمی که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند پیروز بازی است.

در روزهای اخیر جنگ روانی هم بین دو طرف بوده. استقلالی‌ها نسبت به داوری‌ها اعتراض داشتند و گل‌محمدی هم درباره محروم نشدن ساپینتو صحبت کرده است.

به نظر من پرسپولیس نباید وارد حاشیه شود. تیم هر موقع وارد حاشیه شده باخته. یحیی و بازیکنان نباید خودشان را درگیر کنند. تنها تیمی که توانست پرسپولیس را شکست دهد حاشیه بود. اصلا ساپینتو در حدی نیست که بخواهد با او وارد بحث شوند و شخصیتش را نشان داده است. خود طرفداران و پیشکسوتان استقلال می‌دانند تنها دلیل قهرمان نشدن این تیم ساپینتو بود. به دلیل اینکه رفتارش غیرحرفه‌ای است و حرکاتی می‌کند که در شان مربی نیست. نمی‌دانم سرپرست و بزرگان استقلال چرا او را توجیه نکرده‌اند. ما مربیان خارجی زیادی در ایران داشته‌ایم که بادانش بودند ولی هیکدام چنین رفتاری نداشتند. خدا پدر مربیان ایرانی را بیامرزد که چنین کارهایی نمی‌کنند.

در این مدت بحث حضور داور خارجی در دربی هم مطرح شده است. موافق این اتفاق هستید؟

ما الان var هم نداریم ولی این مسئله که داور خارجی بیاید یا داخلی به مربی و بازیکنان ربطی ندارد. کمیته داوران و فدراسیون در این خصوص تصمیم می‌گیرند و کاری که به نفعشان باشد می‌کنند. اگر به حرف استقلالی‌ها بود خب الآن آن‌ها با 6 امتیاز اختلاف قهرمان شده بودند. درست است که داور ایرانی اشتباهات زیادی داشته ولی داور خارجی هم بیاید و اشتباه کند دیگر قابل جبران نخواهد بود. استقلالی‌ها چون از داوری ضربه دیدند این را پیش کشیدند و پرسپولیس هم ضرر کرده است. به نظرم داور بخشی از بازی است و تیم و بازیکنان نقش مهمی دارند.

بعد از قهرمانی پرسپولیس بعضی از بازیکنان استقلال در صحبت‌های خود گفتند که شرایط برابر نبوده و ساپینتو هم گفته که نگذاشتند استقلال قهرمان شود. نظر شما درباره این صحبت‌ها چیست؟

این کاملا اشتباه است. بازیکن در حدی نیست که درباره تیم‌های دیگر نظر بدهد. نصف فوتبالیست‌های ایران شایسته بازی در استقلال و پرسپولیس هم نیستند. ارزش آن‌ها صدمیلیون هم نیست که الآن میلیاردی می‌گیرند و با دلالی به اینجا رسیده‌اند. ساپینتو هم در حدی نیست. خودش تیم استقلال را نابود کرد و امتیازات را از دست داد و آرامش تیم را به هم زد و حالا می‌گوید نگذاشتند قهرمان شویم. بیاید و ثابت کند. چند بازی را با تعویض‌های اشتباه خودش از دست داد. بازیکنان و کادر فنی اشتباهات خودشان را نمی‌بینند. می‌خواهند برای پرسپولیس حاشیه بسازند چون هیچ تیمی نمی‌تواند پرسپولیس را نابود کند مگر حاشیه! پول به فوتبال زیاد آمده و اعتماد به نفس خیلی‌ها را بالا برده‌اند.

به نظر شما کدام بازیکنان در دربی تعیین‌کننده هستند؟

به نظر من دروازه‌بان‌های دو تیم نقش مهمی دارند. به نظرم اگر بازی به پنالتی کشیده شود با توجه به حضور بیرانوند پرسپولیس حتما برنده خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر: 1183393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =