تجلیل از خانواده های شهدای دانشجو و برگزیدگان جشنواره ملی ایثار

یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، با عنوان از دانشگاه تا سنگر و با حضور جمعی از مسئولان استانی، دانشگاهی، کارکنان، دانشجویان و استادان به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، ستاد شاهد و امور ایثارگران و تعدادی از تشکل ها و کانون های دانشجویی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزارشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در حاشیه این مراسم گفت: این یادواره گرامی داشت ۸ دانشجوی شهید این واحد دانشگاهی است که 7 نفر از این شهدای والامقام در سال ۶۱ و یک نفر در سال ۱۴۰۱در دفاع از امنیت به شهادت رسیدند.

 رحیمی افزود: روایتگری از خاطرات و رشادت‌های شهدا و دیدار چهره به چهره دانشجویان و اساتید با خانواده شهدا قطعا در تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت موثر خواهد بود.

وی تأکیدکرد: باید فلسفه وجودی رشادت‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و آرمان های شهدا را برای جوانان امروز به ویژه دانشجویان عزیز تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مقام شهادت بی شک مقام والایی است که با ادعا نمی توان به آن رسید؛ بلکه هر کسی عملش را برای خدا خالص کند و از خدا شهادت طلب کند، خداوند با توجه به نیت آن شخص، شهادت را نصیبش می کند.

امام جمعه موقت شهرکرد و مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد نیز در این مراسم، مقدمه رسیدن به شهادت را ایمان، اخلاص، ازخودگذشتگی وانسانیت درحد اعلا دانست.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی گفت: همه‌ی کسانی که امروز نام ویاد آنان به عنوان شهید برتارک نظام می‌درخشد با داشتن این ویژگی‌ها سعادت شهادت را پیدا کردند و از آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.
ادای احترام و قرائت فاتحه به پنج شهید گمنام دانشگاه، تجلیل از خانواده معزز شهیدان والامقام شهید محمد گودرزی شهرکی و شهید همایون نصیری هرچگانی، تقدیر از 6 نفر از دانشجویان برگزیده ششمین و هفتمین جشنواره ملی ایثار، تقدیر از عصمت رئیسی دبیر ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه به عنوان همیار منتخب طرح شاهد، روایتگری توسط یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، سخنرانی، مداحی، شعرخوانی توسط محمد برزویی استاد حق التدریس دانشگاه، پخش کلیپ مراسم تشییع پیکر مطهر دانشجوی شهید، محمد گودرزی شهرکی، اجرای موسیقی سنتی توسط رضا صالحی خواننده محبوب بختیاری، ایستگاه صلواتی، گروه مارش و گروه سنج و دمام از دیگر برنامه های یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1183510

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =