آموزش آشپزی / طرز تهیه اشکنه ماست

امروز در این مطلب اشکنه ماست خانگی خوشمزه با گردو و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از اصیل ترین خوراک های ایرانی ها می باشد که از گذشته تا امروز تهیه می شود البته امروزه شاید کمتر اسم اشکنه ماست به گوش شما بخورد و در حال فراموشی می باشد ولی این غذا در فصل سرما بسیار مقوی بوده و در تهیه آن از گوشت استفاده نمی شود و با مواد کمی قابل تهیه می باشد و یک نهار خوشمزه در زمستان است. اشکنه ها معمولا مانند آبگوشت ها با نان سرو می شود و در شهرهای مختلف تهیه می شود و در هر شهری بنا به ذائقه آنها ممکن است رسپی ها تغییر کند.

آموزش آشپزی / طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

مواد لازم 

ماست هم زده    ۳ پیمانه
تخم مرغ    ۲ عدد
پیاز    ۱ عدد
سیر    ۲ حبه
مغز گردو    ۱/۲ پیمانه
زردچوبه    ۱ ق چای خوری
روغن    ۴ ق غذا خوری
نعنا داغ    ۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه ماست با گردو و تخم مرغ

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل قابلمه مورد نظر تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را پوره یا رنده کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم: افزودن گردو

حالا گردو ها را به صورت نیم کوب دربیاورید بدین صورت که با گوشتکوب کمی بکوبید تا نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باشد سپس به پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی گردوها گرفته شود سپس دو لیوان آب و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به جوش بیاد.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه بکشنید و با همزن دستی خوب بزنید تا از لختگی خارج شود سپس وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد تخم مرغ ها را داخل قابلمه ریخته و مدام سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه اشکنه ماست

در ادامه ماست را هم بزنید و به آن نعنا داغ را که از قبل تهیه کردید اضافه کنید و هم بزنید در انتها وقتی تخم مرغ پخته شد ماست را اضافه کنید و سریع هم بزنید و قبل از اینکه به جوش بیفتد و اطراف ظرف شروع به حباب زدن کرد از روی حرارت بردارید و با نعنا داغ تزئین و با نان خشک تیلت کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اشکنه ماست خوشمزه

می توانید برای خوشمزه تر شدن اشکنه از آب قلم استفاده کنید اگر در دسترس نداشتید از استاک گوشت استفاده کنید ولی در ریختن نمک دقت کنید زیرا استاک ها نمک و ادویه دارند.
منظور از ماست هم زدن ماستی است که زیاد شل و آبکی نباشد.
گردو قابل حذف است و می توانید به جای آن ۳ ق غذا خوری آرد استفاده کنید.

منبع: پارسی دی

انتهای پیام/

کد خبر: 1183554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =