ظرفیت پذیرش دانشجو با حذف رشته‌ها از کنکور کاهش نمی‌یابد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: قرار نیست ظرفیت پذیرش دانشجو با حذف رشته‌ها از کنکور کاهش یابد، بلکه همان میزان دانشجو که در رشته‌های بدون بازار کار تحصیل می‌کردند، در رشته‌های جدید که متناسب با نیازهای کشور است، پذیرش خواهند شد. 

محمود رضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حذف ۴۰ درصد رشته‌ها از دفترچه کنکور اظهار کرد: حذف این رشته‌ها از دفترچه کنکور بر دانشگاه‌های کشور تاثیر گذار خواهد بود. البته رقم خوردن این اتفاق در سال‌های آینده باعث کاهش تعداد دانشجویان نخواهد شد. 

چرا برخی رشته‌ها از دفترچه کنکور حذف شدند؟


وی با تاکید بر اینکه حذف رشته‌ها بر دانشگاه‌ها تاثیر کیفی دارد؛ اما از لحاظ کمی بی‌تاثیر است، گفت: حذف این رشته باعث کم شدن تعداد دانشجویان نمی‌شود؛ چرا که قرار نیست ظرفیت پذیرش دانشجو کاهش یابد، بلکه همان میزان دانشجو که تا کنون در رشته‌هایی بدون بازار کار مناسب تحصیل می‌کردند، در رشته‌های جدید که متناسب با نیازهای کشور است، پذیرش خواهند شد. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تصریح بر اینکه دانشگاه شهید بهشتی نیز مشمول حذف برخی از رشته‌ها و اضافه کردن برخی رشته‌های جدید است، گفت: در آینده این دانشگاه نیز مانند برخی از دانشگاه‌های دیگر دستخوش تغییرات رشته‌های تحصیلی خواهد شد.

آقامیری درباره نام و تعداد رشته‌های حذف شده یا اضافه شده در دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: هنوز نام و تعداد این رشته‌ها در دانشگاه مشخص نیست. 

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چند روز اخیر از حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور خبر داده بود. وزیر علوم نیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز اعلام کرده بود: شورای گسترش آموزش عالی در طرحی مصوب کرده است که از این به بعد هرگونه توسعه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال نیز داشته باشد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای اجرای این موضوع برنامه ریزی کرده است که رشته‌های کم متقاضی یا رشته‌هایی که در آینده شغل مناسبی برای آنها نیست، محدود یا حذف شوند یا پذیرش دانشجو در آن رشته انجام نشود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1183695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =