ساپینتو؛ مردی که اشتباهی وارد فوتبال ایران شد!

اتفاقاتی که ریکاردو ساپینتو در فوتبال ایران رقم زد، جای تعجب نداشت چه اینکه او در پرتغال هم جنجال‌های متعددی را ایجاد کرده بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جستجوی نام ریکاردو ساپینتو پس از مطرح شدن حضور این مربی در استقلال تنها به یک کلمه ختم می‌شد؛ «جنجال». ساپینتو در تیم‌های قبلی خود نیز به بهانه‌های مختلف حاشیه‌ساز شده بود. تصاویر و فیلم‌های از درگیری او با بازیکنان و مربیان خودش و البته رقبا منتشر می‌شد که نشان می‌داد ساپینتو مربی «بی‌اعصابی» است.

جزئیاتی از مذاکرات استقلال با مدیر برنامه‌های ساپینتو

تنش و داد و فریاد در کنار و بیرون زمین از نمونه‌های بارزی بود که در آن مقطع مورد توجه قرار گرفت. با این حال مدیران وقت باشگاه استقلال با ساپینتو قرارداد بستند. کاملاً قابل پیش‌بینی بود که چنین اتفاقاتی در ایران هم رخ دهد. هر چند استقلال در لیگ بیست و دوم درگیر مشکلات عدیده مدیریتی بود و در یک فصل سه مدیر عوض کرد اما بی‌تردید این جنجال‌های ساپینتو بود که در کانون توجه قرار داشت. محرومیت‌های چند باره او گواه این موضوع است. ساپینتو در بیشتر مسابقات در کنار خط اعتراض‌های شدیدی می‌کرد و تنها زمانی خبری از اعتراض‌هایش نبود که محروم بود و کنار خط حضور نداشت.

لگد زدن به برانکارد تیم پزشکی در دیدار با ملوان، توهین‌ در نشست خبری بعد از دیدار با پیکان، توهین به داوران دربی برگشت با پرسپولیس و در نهایت رفتار زشت در فینال جام حذفی تنها گوشه‌ای از رفتارهای سایپنتو است که نشان می‌دهد او از ابتدا هم به اشتباه به ایران آمده بود.

در بُعد فنی نیز می‌توان درباره سایپنتو مطلب نوشت همانند اینکه او بازی‌های بزرگ نظیر دربی‌ها و مسابقات رفت و برگشت برابر سپاهان را باخت اما آنچه بیش از مسائل فنی اهمیت دارد، مسائل اخلاقی و نحوه رفتار این مربی است. کاش برای جذب مربیان خارجی فیلتر «صلاحیت اخلاقی و رفتاری» وجود داشت تا مربیان بی‌اخلاق راهی به فوتبال ایران پیدا نکنند. البته که در این میان نباید از نقش مدیران برای حضور اینگونه مربیان به راحتی گذشت چرا که کافی است آنها پیش از جذب مربی، جستجوی ساده‌ای در اینترنت انجام دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1184041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =