پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

ارزش معاملات روز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۱ روی رقم ۴ هزار میلیارد تومانی قرار داشت که پایین‌ترین میزان ارزش معاملات در سال ۱۴۰۲ نیز محسوب می‌شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص بورسی تهران در جریان معاملات روز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ واحد همراه شد تا عدد شاخص به رقم ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی برسد و همچنان پس از گذشت نیمی از خردادماه سال جاری شاخص همچنان در محدوده ۲.۳ میلیون واحدی قرار داشته باشد.

نوسانات هیجانی در بورس ادامه‌دار نخواهد بود

شاخص بورس تهران مثبت شدند روز شنبه را مدیون نماد اخابر است که بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص بورس تهران داشت؛ اما ارزش معاملات روز شنبه کمتر از روزهای پیشین بود و به رقم حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید رقمی که برای سال ۱۴۰۲ کمترین میزان محسوب می‌شود تا نشان دهد بازار حقیقتاً در روز شنبه در تعطیلات کامل بود.
خبرهای روز

نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به ۱۰ خردادماه با کاهش نسبت به هفته قبل از آن ۲۳.۶۵ درصد شد.

از روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه هم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار خواهد شد.

از سوی سازمان بورس فراهم‌آوردن امکان مشاهده آنلاین جلسات مجامع عمومی توسط سهام‌داران را الزامی شد. همچنین مدیرعامل بورس تهران از عملیاتی‌شدن قرارداد آتی برای کلیه بازارهای مالی هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در هفته جاری خبر داد.

در خصوص شایعه لغو پذیرش ایران‌خودرو و سایپا در بورس محمدامین قهرمانی، مدیر پذیرش شرکت بورس تهران گفت: اگر سایپا و ایران‌خودرو صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند ۱۴۰۱ شان، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد و ٣ سال متوالی از سال ۹۹ تا ۴۰۱ زیان‌ده باشند، نامه‌ای از سوی بورس تهران ارسال خواهد شد و باید برنامه‌های خود را برای خروج از زیان اعلام کنند.
بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بازار بورس تهران در روز شنبه تغییر خاصی را به چشم ندید و عملاً بازار در این روز تعطیل محسوب می‌شد ارزش پایین معاملات که حوالی ۴ هزار میلیارد تومان بود تا بی‌رمقی تابلوهای معاملاتی نشان‌دهنده این موضوع بود.

از همین روز مفروضات تحلیل تکنیکالی شاخص بورس تهران تغییر خاصی را به چشم ندید و همچنان بر اتفاقات روزهای پیشین در حرکت است و میانگین متحرک ۵۵ روزه شاخص بورس کمی به کندل‌های روزهای آخر نزدیک‌تر شد و خود را به محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رساند محدوده‌ای که می‌تواند به‌عنوان یک سطح حمایتی خوب برای شاخص بورس تهران ارزشمند باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1184188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =