تنور داغ بازار سیاه بلیط کنسرت‌های موسیقی / قیمت‌های گزافی که به کام دلالان تمام می‌شود

کنسرت‌های موسیقی دوباره رونق گرفتند و در کنار آن بازار سیاه فروش بلیط‌های چند میلیویی توسط دلالان نیز داغ‌ شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کم‌کم به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و همراه با گرم‌تر شدن هوا تنور کنسرت‌های خوانندگان کشورمان در سراسر ایران نیز داغ‌تر می‌شود، در این میان هم برخی سعی کرده‌اند تا از فرصت استفاده کرده و از این سفره‌ای که پهن شده بی‌بهره نمانند.

چرا موسیقی اصیل در جامعه ایرانی رو به افول است؟ / لزوم مخاطب‌شناسی توسط هنرمندان

متاسفانه موضوعی که این روزها رنجش خاطر بسیاری از دوستداران هنر موسیقی را فراهم کرده، این است که هنگام خرید بلیط کنسرت حتی در همان ساعات اولیه با عبارت سولداوت مواجه می‌شوند، این در حالی است که همان بلیت‌های تمام شده در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف و چندین برابر شده در حال فروش است. روندی که پیش از این نیز در کنسرت‌های مهم تهران مشاهده شده بود و شرایطی را فراهم ساخته بود که طرفداران خوانندگان را مجبور به خرید بلیط از بازار سیاه کرده بود.

علیرضا قربانی از جمله خوانندگانی است که تمامی بلیت‌های چهار روز اول کنسرتش پس از گذشت کمتر از دو ساعت از آغاز بلیت‌فروشی در حالی خریداری شد که تعدادی از این بلیت‌ها وارد جریان فروش در بازار سیاه به قیمت‌های نامتعارف شده‌اند.

کنسرت

قیمت بلیط اجراهای زنده قربانی در بازار سیاه و سامانه‌های رسمی و دارای مجوز خرید و فروش کالا برای دو نفر حتی به قیمت ۴ میلیون تومان هم رسیده است! این قیمت در حالی است که سقف قیمت فروش بلیت‌های این کنسرت در سامانه رسمی ۶۹۰ هزار تومان است.

البته فروش بلیط در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار در همه دنیا، یک امر جاری به نظر می‌رسد، اما با توجه به شرایط اقتصادی که کشور ما در آن قرار دارد بهتر است نهادهای قانونی ناظر با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت‌ها، می‌توانند فضای قانون‌مندتری را برای بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه‌ها فراهم آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      مردم میگویند گرسنه ایم ولی وقتی پای کنسرت در میان است بازار سیاه دارد !