لوازم خانگی غیراستاندارد در تهران توقیف شد

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران از توقیف انواع لوازم خانگی غیراستاندارد، در بازار امین حضور و نعمت‌آباد شهر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدحسین طاهری، گفت که در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی مراکز عرضه لوازم خانگی در خیابان امین حضور و نعمت‌آباد تهران، انواع یخچال و فریزر، کولر آبی، اجاق گاز، هود آشپزخانه، ماشین لباسشویی، سبزی‌خردکن و سینک ظرفشویی غیراستاندارد شناسایی و توقیف شد و فروشندگان محصولات توقیف‌شده نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

قیمت لوازم خانگی در بازار کاهشی شد

او همچنین با تاکید بر اجباری بودن استاندارد فرآورده‌های مذکور، به شهروندان توصیه کرده  که از خرید لوازم خانگی و کالاهای غیراستاندارد، به بهانه قیمت ارزان خودداری کنند.

گفتنی است طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، تمرکز و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد جرم است.

از کالای غیراستاندارد به کجا شکایت کنیم؟

از جمله تخلفاتی که در این حوزه دیده می‌شود و مسئولان مختلف به آن اشاره کرده‌اند تقلب در تولید لوازم خانگی، تولید در کارگاه‌های زیرزمینی، قاچاق، جعل علامت استاندارد و غیره است.

طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد.

در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =