اولین پارافضانورد جهان خودش را برای پرتاب به فضا آماده می‌کند

جان مک‌فال، قهرمان پاراالمپیک سابق بریتانیایی و جراح مرکز خدمات پزشکی NHS در بریتانیا، به زودی آموزش در مرکز فضانوردان اروپا را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ جان‌مک‌فال سال گذشته توسط آژانس فضایی اروپا ESA انتخاب شد. او بعد از این انتخاب گفت: پیامی که به نسل‌های آینده خواهم داد این است که علم برای همه است و امیدوارم سفر فضایی هم برای همه باشد.

او دو سال آینده را صرف تشکیل بخشی از یک مطالعه امکان‌سنجی می‌کند که ESA و ناسا برای ارزیابی شرایط لازم برای افراد معلول برای رفتن به فضا در نظر گرفته‌اند. این امر مستلزم فعالیت‌های آموزشی مختلف فضانوردان از جمله عملیات نجات در دریا و آزمایش در محیط‌های کم‌فشار اتمسفر است.

یاسمین مقبلی فرمانده فضاپیمای اسپیس‌ایکس شد

این در حالی است که مک‌فال اخیرا در یک پرواز هواپیما در ارتفاع بالا شرکت کرد تا ببیند پای مصنوعی‌اش در محیطی با جاذبه صفر چگونه رفتار می‌کند.

مک‌فال در مورد این خبر گفت: من به طور طبیعی یک فرد کنجکاو هستم و بسیار هیجان‌زده‌ام که قرار است اولین قدم کوچکم را در دنیای علم بردارم.

مک‌فال در 19 سالگی دچار تصادف با موتور سیکلت شد که منجر به قطع شدن پای راستش شد. او بعدها مدال برنز ۱۰۰ متر را در بازی‌های پارالمپیک پکن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

مک‌فال افزود: این طرح، پیام قدرتمندی را ارائه می‌دهد، که امیدوارم درک مردم از کارهایی که افراد معلول می‌توانند انجام دهند را بیشتر کند، و همچنین برای افراد معلول الهام‌بخش باشد تا هر کاری که دوست دارند، انجام دهند.

مطالعه امکان‌سنجی به ESA کمک می‌کند سخت‌افزاری توسعه یابد که به افراد معلول امکان می‌دهد در فضا کار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =