"رهایم کن" درامی با استانداردهای شبکه نمایش خانگی / دوری از کلیشه‌ها نقطه‌قوت سریال بود

منتقد سینما گفت: رهایم کن عشق مثلثی منزجرانه‌ای نداشت و داستان طوری پیش رفته بود که از کلیشه‌های قبلی تا حدودی فاصله گرفته بود و همین موضوع به نقطه قوتی برای سریال تبدیل شد.

کیوان کثیریان منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد سریال رهایم کن اظهار کرد: با توجه به کارهای قبلی که از شهرام شاه‌حسینی، کارگردان سریال رهایم کن دیده بودیم، می‌توان گفت که رهایم کن درامی بود با استانداردهای مخاطب شبکه نمایش خانگی.

رهایم کن، روایتی از فساد سیستماتیک قبل از انقلاب / سریالی با حضور یک لشگر بازیگر

وی با بیان اینکه سریال رهایم کن یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند که با روابط خانوادگی و مسائل دیگری که در قصه پیش می‌آید مخلوط می‌شود، گفت: سریال رهایم کن دارای کشش‌های دراماتیک زیادی بود، شخصیت‌های که خلق شده بودند از جذابیت کافی برخوردار بودند و در کل این سریال، کاری بود که مخاطب می‌توانست آن را دنبال کند و توقع بالایی هم از آن نداشته باشد.

منتقد سینما همچنین با اشاره به این موضوع که گفته می‌شد، بین سریال رهایم کن و می‌خواهم زنده بمان اثر قبلی شهرام شاه‌حسینی شباهت‌هایی وجود داشت، گفت: به نظر من هیج شباهتی بین این کار و می‌خواهم زنده بمانم وجود نداشت، وقتی یک کارگردان کار جدید می‌سازد چیزهایی از خودش به آثار منتقل خواهد کرد که به هر حال ردی از آن کارگردان در آثار مختلفش دیده خواهد شد و این موضوع هم در کل چیز بدی نیست.

کثیریان همچنین درباره عشق‌های مثلثی که معمولا در سریال‌ها دیده می شود و در سریال رهایم کن نیز وجود داشت، عنوان کرد: به هر حال این فیلم یک درام است و درام هم نیاز به کشمکش و کشاکش بین شخصیت‌های قصه دارد و یکی از عواملی که می‌تواند در درام جذاب باشد و معمولا مخاطب هم از آن استقبال می‌کند موانعی است که در راه عشق به وجود می‌آید، چرا که دوست داشتن تنها در فیلمنامه‌های عاشقانه کافی نیست، برای همین در این نوع قصه‌ها مثلث عشقی ایجاد می‌شود.

منتقد سینما ادامه داد: در کل مثلث عشقی به خودی خود در فیلم‌ها بد نیست ولی باید نوع پرداخت به آن به گونه‌ای باشد که عشق مثلثی از جانب مخاطب تایید شود و آن را پس نزند که رهایم کن نیز عشق مثلثی منزجرانه‌ای نداشت و باعث نمی‌شد که مخاطب آن را پس بزند و داستان طوری پیش رفته بود که از کلیشه‌های قبلی تا حدودی فاصله گرفته بود و همین موضوع به نقطه قوتی برای سریال تبدیل شد.

وی با بیان اینکه داستان رهایم کن خوب روایت می‌شد، گفت: البته در فیلمنامه مشکلاتی وجود داشت که قابل انکار هم نیست و شاید داستانی را روایت می‌کرد که بارها به عنوان پرداخته شده، اما نباید فراموش کرد که هیچ داستانی در دنیا تازگی ندارد و خالق اثر است که سعی می‌کند آن را متفاوت نمایش دهد.

کثیریان در پایان تاکید کرد: بازی‌ها بازیگرها در سریال رهایم کن خوب بود، شخصیت‌ها جذاب بودند و روابط به نسبت سایر سریال‌هایی که همزمان در حال پخش هستند بهتر نمایش داده شده بود و جذاب تر بود و استفاده درست و به‌جایی از یک کودک سندروم دان را نیز در این سریال شاهد بودیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =