رشد کارآفرینی در شرایط نابهنجار اقتصادی/ وزارت صمت و معاونت علمی از کسب‌وکارهای بزرگ حمایت کنند

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم معتقد است که کارآفرینی در فضاهایی که وضعیت اقتصادی نابهنجار یا بهم ریخته دارند، فرصت بیشتری برای رشد و فعالیت دارد.

امید رضایی فر در گفت‌وگو با خبرنگارگروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رویکرد وزارت علوم در ترویج کارآفرینی اظهار کرد: قصد داریم در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط نقش ایفا کنیم. وزارت علوم در تلاش است که زمینه‌سازی مناسبی برای فضای کارآفرینی مهیا کند. این زمینه‌سازی‌ها در حوزه آموزش و تقویت مهارت‌ها است.

جذب ۵ درصدی دانشجویان در حوزه کارآفرینی

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان این که فعالیت در حوزه کسب و کارهای بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی در سطح کلان است، گفت: لازمه شکل‌گیری کسب و کارهای بزرگ این است که حتما سایر دستگاه‌های متولی مانند وزارت صمت، وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت ویژه وارد میدان شوند.

وی با اشاره به این که بسترهای قانونی خوبی برای حمایت از کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوپا وجود دارد، افزود: اگر بخواهیم فضای کارآفرینی را به صورت کلی ترسیم کنیم، بدون شک دستگاه‌های مختلفی باید در این حوزه نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

رضایی فر با تصریح بر این که طرح ملی ترویج کارآفرینی با هدف به میدان آوردن دستگاه‌های متولی در فاز آموزشی و مقدماتی است، یادآور شد: به امید این که در ادامه به یک برون‌داد کارآفرینی واقعی منجر شود. تحقق کارآفرینی نیازمند ایجاد انگیزه و امید بین دانشجویان و علاقمندان دارد.

 سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه خاطرنشان کرد: کارآفرینی در فضاهایی که وضعیت اقتصادی نابهنجار یا بهم ریخته دارند، فرصت بیشتری برای فعالیت دارد. ماهیت کارآفرینی و این نوع توسعه کسب‌وکار ایجاد فرصت در شرایط نامناسب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187763

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =