اشتغال فارغ‌التحصیلان چه موانع قانونی‌ دارد؟/ محدودیت استفاده دانشجویان از منابع مالی تبصره ۱۸

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از وجود موانع قانونی برای اختصاص منابع تبصره ۱۸ برای اشتغال فارغ‌التحصیلان خبر داد.

عرفان خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که اگر آموزش‌های مهارتی با کیفیت خوب ارائه شوند، فردی تربیت می‌شود که سرمایه آن فرد، آموزش‌های مهارتی است، اظهار کرد: البته از منظر سیاستی، لازم است دانشجویانی که آموزش مهارتی دیده‌اند، در بسته‌های اقتصادی مجموعه دولت مورد حمایت قرار بگیرند.

مهارت‌آموزی بر کارآفرینی اولویت دارد

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به این که کارآفرینی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، افزود: در راستای حمایت اقتصادی، در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از منابع تبصره ۱۸ برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بودجه درنظرگرفته شده است. به عبارتی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند پس از گرفتن مدرک و گذراندن دوره خدمت، از منابع تبصره ۱۸ استفاده کنند.

وی با تصریح بر این که البته این منابع به لحاظ قانونی موانعی دارد که باید به صندوقی منتقل شود، گفت: احتمالا یکی از صندوق‌های حوزه فناوری این منابع را در اختیار می‌گیرد و آن را با سازوکارهای خودش در اختیار نیروهای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌دهد. منابع مالی می‌تواند بین یک یا چند صندوق تقسیم شود و در اقصی نقاط کشور توزیع خواهد شد.

برگزاری دوره‌های کوتاه مدت کارآفرینی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

خسرویان در پایان درباره ضرورت واحدهای آموزش کارآفرینی اظهار کرد: واحدهای کارآفرینی در برخی رشته وجود دارد و همچنین دوره‌های کوتاه مدت آموزش‌های کارآفرینی هم در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ارائه می‌شود.

گفتنی است، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم پیش‌تر در گفت‌وگو با ایسکانیوز، تصریح کرد که فقط ۱۰ درصد افراد می‌توانند کارآفرین شوند. بازار هم کشش بیشتری برای کارآفرینی ندارد. اغلب از فارغ‌التحصیلان باید در شرکت‌ها و صنایع موجود مشغول به کار شوند. به همین دلیل، مهارت‌آموزی بر کارآفرینی اولویت دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1185147

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =