جمهوری آذربایجان علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ایران را همسایه ای مهم برای کشورش خواند و گفت: باکو همواره علاقه‌مند به توسعه روابط مثبت با تهران است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ریپورت، "جیحون بایراموف" در مصاحبه با خبرنگاران، سفر اخیر دکتر "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به باکو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این سفر به طور صریح در مورد روابط دوجانبه گفت وگو کردیم.

امیرعبداللهیان: سوءتفاهم‌ها در روابط ایران و جمهوری آذربایجان حل شده است

وی اضافه کرد: بر اساس گفت و گوهای انجام شده در این سفر، گام‌های جدی در جهت عادی سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برداشته خواهد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه اخیراً تنش‌هایی بین طرفین وجود داشته، اظهار کرد: دلایل جدی برای این امر وجود دارد، اما دو طرف برای بهبود مناسبات تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: ما می بینیم که ایران برای رفع تنش‌ها و اختلافات گام بر می‌دارد و در مقابل، طرف آذربایجانی هم اقدامات کافی را انجام خواهد داد.

بایراموف خواستار مجازات عاملان حمله زمستان سال گذشته به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و گفت: مقامات رسمی باکو در این خصوص انتظارات جدی دارند.

وی اضافه کرد: دلایل مشخصی برای تعلیق فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران وجود دارد، اما پس از تضمین کامل امنیت سفارتمان در ایران، می‌توان برای از سرگیری فعالیت های خود برنامه‌ریزی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آینده نزدیک نشست روسای مشترک کمیسیون دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های اقتصادی زیادی بین جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد که برخی از آنها هم اینک در حال اجرا بوده و برخی دیگر نیز در حال کارهای مقدماتی است.

بایراموف در ادامه همچنین با اشاره به تداوم تلاش ها و انجام کار فشرده برای عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان با ارمنستان طی ماه‌های گذشته افزود: طی چند ماه اخیر جلسات متعددی در سطح سران دو کشور برگزار شده و در عین حال، تماس‌های فشرده‌ای هم در سطح وزرای خارجه دو طرف صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: مذاکره با ارمنستان برای باز شدن مسیرهای ارتباطی در خاک دو کشور در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نتهای پیام/

کد خبر: 1188878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =