نشانه‌های زوال اسرائیل در حال افزایش است / رژیم صهیونیستی شکننده‌تر از همیشه

رضا میرابیان با بیان اینکه تداوم اعتراضات داخلی رژیم صهیونیستی را در آستانه یک جنگ داخلی قرار داده خاطر نشان کرد: چند قطبی شدن جامعه، بی‌رغبتی جوانان اسرائیلی برای حضور در ارتش، گسترش مصرف مواد مخدر در بین نظامیان، قاچاق سلاح در بین ارتشی‌ها همگی حاکی از روند نابودی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، چند وقتی است که اعتراضات داخلی در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و به یک بحران سیاسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و دامنه آن روز به روز در حال گسترش است. تا جایی که در ساختار نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی نیز بروز کرده و اختلافات جدی در بدنه ارتش شکل گرفته است. گروهی از تحلیلگران به محض روی کار امدن کابینه تندرو در اسرائیل بر این باور بودند که اقدامات آنها موجب خشم افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد. در حالی تندروهای اسرائیلی خواستار اجرای طرح تغییر قوانین قضایی هستند در حالی که افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی این مسئله را نمی‌پذیرند و در واقع همین مسئله زمینه اعتراضات و بحران سیاسی را فراهم کرد. کابینه نتایاهو نیز تا کنون موفق به مهار و فروکش کردن اعتراضات نشده است. همین موضوع در گفتگو با دکتر رضا میرابیان –کارشناس مسائل منطقه- مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شکاف روز افزون در اسرائیل، اتحاد بی‌سابقه در بین گروه‌های مقاومت / فرصت مناسب برای وارد کردن ضربات اساسی به رژیم صهیونیستی فراهم شده است

 وی درباره آثار داخلی اعتراضات و فشارهای موجود در سرزمین‌های اشغالی گفت: به اعتراف خود مقامات صهیونیست آنچه که بیش از همه موجب افزایش فشار و از بین رفتن وحدت داخلی اسرائیل خواهد شد، اعتراضات مردم علیه پارلمان این رژیم است که قصد دارد اختیارات شورای عالی قضایی و قوه قضاییه را محدود کند. میرابیان با اشاره به اینکه همین اوضاع داخلی پاشنه آشیل رژیم است، افزود: به گفته خود مقامات رژیم صهیونیستی، این اوضاع کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده و بنابراین بحران در سرزمین‌های اشغالی جدی است.

این کارشناس مسائل منطقه راهی شدن نتانیاهو به بیمارستان را یکی از پیامدهای اوضاع داخلی رژیم دانست و خاطر نشان کرد: فشارهای زیاد داخلی منجر به بستری شدن نتانیاهو شد. وی در خصوص تاثیر اعتراضات اخیر بر فرایند تضعیف رژیم صهیونیستی گفت: نابودی اسرائیل یک روند است که به مرور زمان در بستر داخلی در حال رخ دادن است. میرابیان با اشاره به اعتراف مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به احتمال بروز جنگ داخلی تاکید کرد: این امر یکی از نشانه‌های نابودی رژیم صهیونیستی بوده و نشانه‌های دیگری از جمله دو قطبی و چند قطبی شدن جامعه، بی‌رغبتی جوانان اسرائیلی برای حضور در ارتش رژیم، گسترش مصرف مواد مخدر در بین نظامیان صهیونیست، قاچاق سلاح در بین ارتشی‌ها همگی حاکی از روند نابودی رژیم صهیونیستی است.

میرابیان در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت و شرایط داخلی اسرائیل تغییرات سیاسی در رژیم بعید نیست؛ زیرا هم دولت و هم پارلمان در وضعیت شکننده‌ای قرار دارند و تداوم فشار افکار عمومی دولت رژیم صهیونیستی را با چالش مواجه خواهد کرد. از نظر وی، با توجه به شدت بحران جاری در اسرائیل این بار رژیم صهیونیستی قادر نخواهد بود برای انحراف افکار عمومی دست به ماجراجویی‌های خارجی بزند. این کارشناس مسائل منطقه در این خصوص گفت: اگر اسرائیل بخواهد این بار برای به فراموشی سپردن مسائل دست به اقدامات جانبی بزند، مثل یک شمشیر دو لبه عمل خواهد کرد و معلوم نیست صهیونیست‌ها جان سالم به در ببرند.

وی در انتها تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیرتر از گذشته است و قادر به ایجاد بحران‌های جانبی نیست. باید توجه کرد که در اتفاقات اخیر [اردوگاه] جنین، صهیونیست‌ها از منطقه فرار کردند زیرا تمایلی به خسارت بیشتر نداشتند و معلوم نیست اگر بخواهند چنین بحرانی را در غزه یا جنوب لبنان ایجاد کنند، چه عواقبی در انتظار آنها خواهد بود و ممکن است بحران به داخل تل‌آویو کشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =