آموزش آشپزی / طرز تهیه خورش خورفه با لوبیای چشم بلبلی

خورشت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و این بار قرار است با خرفه این خورشت خوشمزه را تهیه کنید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خورشت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و این بار قرار است با خرفه این خورشت خوشمزه را تهیه کنید. خرفه یک گیاه علفی یک ساله است که طعم شیرین یا ترش دارد و برگ ها، ساقه ها، گل ها آن خوراکی است و صورت گسترده در اروپا و آسیا مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه دمی عدس بدون گوشت و مرغ

طبع خرفه سرد و خشک است. اما خرفه یک سبزی بسیار مغذی و مفید برای بدن می باشد که شما می توانید برای جلوگیری از خون ریزی رحم می توانید از خرفه استفاده کنید و اگر خون ریزی شدیدی دارید می توانید از خرفه استفاده کنید. خرفه برای کبد نیز چرب و مشکلات آن نیز بسیار مفید است.

 
مواد لازم

لوبیا چشم بلبلی    ۱ لیوان
گوشت    ۲۰۰ گرم
پیاز    ۱ عدد
رب گوجه    ۱ ق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی    ۱ لیوان
سبزی خرفه    ۳۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گرد لیمو، فلفل قرمز    به مقدار لازم

طرز تهیه خورش خرفه

مرحله اول: آماده سازی

لوبیا چشم بلبلی را خیس کنید برای این کار باید چندین بار آب لوبیا را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود و به راحتی نیز پخته می شود. سبزی خرفه را را تمیز کنید و بشورید ساطوری ریز خرد کنید. گوجه فرنگی را بشورید رنده ریز بزنید و یا می توانید به همراه گوشتکوب برقی بزنید تا پوره شود.

 
مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید با کمی روغن داخل قابلمه بریزید و گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز را تفت دهید تا رنگ گوشت حسابی تغییر کند و بعد زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه باید پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود و بعد لوبیا خیس خورده را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا گوشت پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش خرفه

در ادامه سبزی خرفه پاک شده را به همراه کمی روغن سرخ کنید و بعد زمانی که گوشت نیم پز شد باید به خورش اضافه کنید و هم بزنید و در انتها گرد لیمو و نمک و کمی فلفل قرمز اضافه کنید و زمانی که خورش حسابی لعاب انداخت و غلیظ شد آماده شده است می توانید برای سرو چند عدد گوجه سرخ کنید و روی خورشت قرار دهید و به همراه کته و سبزی خوردن یا فلفل سبز تند میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورشت خرفه

می توانید به دلخواه بجای گوشت و مرغ استفاده کنید و مرغ را به صورت فیله مکعبی خرد کنید.

افزودن پوره گوجه فرنگی باعث ترشی در خورش می شود که طعم و مزه عالی می دهد.
می توانید خرفه را ابتدا سرخ کنید و از اول به مواد اضافه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =