پیش‌بینی قیمت مسکن در ۶ ماه‌ آینده / روند نزولی آپارتمان‌های کم متراژ ادامه‌دار خواهد بود

کارشناس اقتصادی گفت: بازار مسکن با ثبات نرخ ارز به تعادل رسیده است و با آزادسازی بیشتر منابع ارزی ایران پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در این بازار در ۶ ماه آینده کاهشی شود.

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: وضعیت این بازار با ثبات نرخ ارز به تعادل رسیده است و با آزادسازی بیشتر منابع ارزی ایران پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در بازار مسکن در ۶ ماه آینده رو به کاهش برود.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌ مسکن در پردیس + جدول

وی تصریح با درباره کاهش قیمت مسکن در اطراف شهر تهران، عنوان کرد: قیمت مسکن در اطراف حومه‌های تهران از خود شهر تهران شروع می‌شود یعنی اگر قیمت مسکن در تهران کاهش یابد، در اطراف تهران نیز کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه میزان تقاضا نیز در قیمت گذاری مسکن تاثیر گذار خواهد بود، گفت:  اگر فراوانی تقاضا در منطقه‌ای کاهش پیدا کند قیمت مسکن در آن منطقه نیز کاهش می‌یابد. نرخ ارز، خودرو و قیمت مسکن در ۵ سال اخیر یک وابستگی و همخوانی بایک دیگر داشته‌اند.

غیبی پور در پاسخ به اینکه آیا وضعیت فعلی بازار مسکن راکد است یا خیر،‌ بیان کرد:‌ وضعیت بازار مسکن راکد نیست زیرا تقاضا برای واحدهای کوچک همچنان وجود دارد. بخش سرمایه گذاران مسکن کمتر شده است و مصرف کنندگان غیر واقعی از این بازار خارج شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، طبق آمارها ریزش قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس که از خرداد آغاز شده بود در ماه‌های تیر و مرداد ادامه یافته و در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در این شهر نسبت به ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد افت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ب غ IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      والله درسایتها قیمت‌های نجومی ادامه دارد هرکی هرکیه رقابت‌ ومسابقه ثبت افزایش قیمت هست مملکت ومردم راویران کردند دشمن همین رامیخاست کسی رسیدگی نمی‌کند فنرمسکن رها شده هرکس به نفع خودتاانتها می‌کشد وازبیخ کنده خواهدشد یکی خانه ۲۷طویله درتبریز رادلبخواهی یک میلیارد زده دیگری که۶۰متری را۸۰۰میلیون زده بانگاه به اون۱/۵میلیارد می‌زند واین ادامه دارد...