بهادری جهرمی: تولید گندم از ۴.۵ میلیون تن به بالغ بر ۱۰ میلیون تن در سال گذشته رسید

سخنگوی دولت گفت: تولید گندم از ۴.۵ میلیون تن در سال ۹۹ به بالغ بر ۱۰ میلیون تن تولید گندم در سال گذشته رسیدیم. این کار را مردم انجام داده‌اند نه دولت، آنچه مردم از دولت می‌خواهند این است که قیمت‌گذاری و تامین بذر و کود با قیمت مناسب باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» در جمع خبرنگاران درباره عرضه محصولات دانش‌بنیان در این نمایشگاه، گفت: از محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌های دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انرژی می‌گیرم چون می‌بینم که جوان ایرانی در حوزه علم برای خود سقفی نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

بهادری جهرمی: بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی، اولویت‌ دولت است

وی افزود: در غرفه ستاد مدیریت بحران هم پهپاد شناسایی عرضه شده بود که محصول دانش‌بنیان‌هاست یا در حوزه نفت و انرژی پهپادهای شناسایی ذخایر طراحی و ساخته شده که شرکت‌های دانش‌بنیان آن‌ها را تولید کرده‌اند. مهم‌ترین دستاوردهای ما مرتبط با گفتمان و شعارهای اصلی دولت بوده است، اینکه دولت به صورت مردمی اداره شود یا اینکه با فساد مبارزه کنیم.

بهادری جهرمی گفت: اینکه مردم میدان‌دار باشند در این دولت محقق شد. به‌عنوان نمونه در تولید گندم از ۴.۵ میلیون تن در سال ۹۹ به بالغ بر ۱۰ میلیون تن تولید گندم در سال گذشته رسیدیم. این کار را مردم انجام داده‌اند نه دولت، آنچه مردم از دولت می‌خواهند این است که قیمت‌گذاری و تامین بذر و کود با قیمت مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه در سایر کالاهای اساسی هم ۲۵ درصد رشد تولید تجربه کردیم، اظهار کرد: در بخش تجارت خارجی دستیابی به ۱۱۲ میلیارد دلار، کار مردم بود؛ بخش خصوصی و سایر شرکت‌ها این کار را انجام دادند و دولت صرفاً زمینه صادرات را فراهم کرد. این میزان تجارت، غیر از فروش نفت است. همچنین پهپاد سمپاش عرضه شده در غرفه وزارت جهاد کشاورزی، همان پهپادی است که رئیس‌جمهوری با خود به آفریقا برد و آن‌ها از ما آن را خریدند که محصول شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سخنگوی دولت افزود: دولت فقط فضا را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند یا مثلاً در سفر دیگر رئیس‌جمهوری ربات جراح را به مسئولان آن کشور عرضه کرد. این در حالی است که دولت نه تولیدکننده است و نه فروشنده و صرفاً آن را به دیگر کشورها معرفی کرده است. در مبارزه با فساد، سامانه‌محور شدیم و به جای آنکه مدیر شخصاً تصمیم بگیرد، کاری کردیم که مردم بازیگران اصلی شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: سال گذشته عضو پیمان شانگهای شدیم و امسال به گروه کشورهای بریکس پیوستیم که ظرفیت‌های ما را توسعه می‌دهد، بریکس یک‌سوم مساحت دنیا را در اختیار دارد و ۴۰ درصد جمعیت دنیا در این کشورها قرار دارند که هم می‌تواند بازار خوبی برای محصولات ما باشد و هم می‌تواند بخشی از نیاز ما را تامین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهروز IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      دانشمند امسال بارش خوب بود.سما اگر مدیر هستید و ادعا دارید دریاچه ارومیه را دریابید.
    • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      0 0
      اقای جهرامی و امسال اقای جهرامی با این حرفای متمایزی که می زنه خیر نمی بینن بالا رفتن سطح زیر کشت سال جاری سرفا بخاتر قیمت متناسب سال گذشته بود و حدود ۳۰ درصد هم بخاطر بارشی که برا دیم زاره کاربرد داشت هرچند بارش زیاد برای کشت ابی زیان اور بود قارج بوجود امد هم هزینه سم باشی بر دوش کشاورزا افتاد وباز تناژ کشت ابی بپایان امد