قیمت مسکن کاملا رها شده است / فقر شدید قانون در حوزه املاک

کارشناس بازار مسکن گفت: در حال حاضر همه چیز در بازار مسکن قفل شده و قیمت مسکن به قدری بی‌حساب و بدون منطق افزایش یافته که سبب ایجاد چالش برای صنعت ساختمان نیز شده است.

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر همه چیز در بازار مسکن قفل شده و قیمت گذاری در این بازار رها شده است. مردم دیگر امکان خرید و فروش مسکن را ندارند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت مسکن در ۶ ماه‌ آینده / روند نزولی آپارتمان‌های کم متراژ ادامه‌دار خواهد بود

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل کمبود عرضه در بازار مسکن،‌ فشارهایی اجتماعی و اقتصادی زیادی به جامعه و مردم تحمیل شد اما در حال حاضر اقدامات در این حوزه صورت گرفته است که در طول تاریخ وجود نداشت، دولت بعد از مدت‌ها تصمیم گرفته است که به قیمت گذاری در بازار مسکن ورود پیدا کند. دولت باید به صورت منطقه‌ای مسکن را قیمت گذاری کند تا بتواند از مزایای مالیات بر املاک استفاده کند.

کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه تهیه مسکن برای مردم بیش از گذشته سخت شده است، تصریح کرد: افراد جامعه برای تهیه بازار مسکن به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند،‌ که بنده این موضوع را عادی نمی‌دانم. ظرفیت‌های بسیاری در بخش زمین، منابع انسانی و مصالح ساختمانی در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد نباید وضعیت بازار مسکن به این شکل باشد.

گودرزی با بیان اینکه فقر شدید قانون در حوزه مسکن سبب شده است تا این بازار به وضعیت امروز بیافتد، گفت: هر کسی برای خودش در حوزه مسکن قانون گذاری می‌کند و می‌توان گفت مشاوران املاک از  مجلس شورای اسلامی قوانین بیشتری برای بازار مسکن وضع می‌کند؛ حتی در کشورهایی که بازار آزاد دارند، نیازهای ضروری جامعه از جمله مسکن را  به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کنترل می‌کنند. در ایران اقلام غیرضروری قیمت مشخص دارند اما بازار مسکن دارای نرخ مشخصی نیست.

وی عنوان کرد: این روزها افراد مجبورند به هر قیمتی نیازهای ضروری چون درمان، مسکن و غیره را به هر قیمتی تهیه و بهای آن را پرداخت کنند، به عبارتی مردم در کنار دریایی از امکانات تشنه مانده‌اند.

کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در حال حاضر می‌توان گفت از ۱۰ میلیون جوانی که نمی‌توانند ازدواج کنند،‌ یکی از اصلی ترین موانعشان مسکن است. 

گودرزی درباره وضعیت بازار مسکن در آینده پیش رو،‌ گفت:‌ از هئیت دولت محترم خواهش کردیم تا در بحث قیمت گذاری مسکن ورود پیدا کنند و معتقدیم که اگر این طرح اجرایی شود تا سال‌های زیادی چالشی به عنوان مسکن نخواهیم داشت و قیمت مسکن با این امر بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: قیمت مسکن به قدری بی‌حساب و بدون منطق افزایش یافته که سبب ایجاد چالش برای صنعت ساختمان نیز شده، ادامه فعالیت نیز برای سازندگان مسکن با مشکل مواجه شده است.

کارشناس بازار مسکن درباره اقداماتی چون فروش متری مسکن برای کنترل بازار، گفت: فروش متری مسکن در کل دنیا روشی منسوخ شده محسوب می‌شود و نمی‌تواند راه حل مناسبی برای کنترل بازار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =