بورس دوباره قرمز شد/ کاهش ۲۸۵۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۸۵۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز شنبه (۱ مهر) شاخص کل بورس با رشد ۵۲۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۳۳ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

 لزوم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا / نهضت ملی مسکن گروگان قیمت‌سازی

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۲۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۲۲ هزار و ۸۴ واحدی ایستاد.

کاهش ۲۸۵۱ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با از دست دادن ۲۸۵۱ واحد شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با ۱۰ واحد کاهش به رقم ۷۲۱ هزار و ۷۸۹ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز ۶۰۰ شرکت بورسی است، به بیش از ۷ میلیون و ۴۳۹ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۸.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۹۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۲۹۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته معاملاتی ۱۳ صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن نسبت به روز معاملاتی قبل تغییری نداشتند.

شاخص آزاد شناور با ۱۶ صدم درصد کاهش همراه شد. شاخص بازار اول بورس ۲۴ صدم درصد افت کرد. شاخص بازار دوم بورس یک صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای کشتیرانی و شستا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر و پالایشگاه تهران بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز ۳۱ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۳۳ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۶۰ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۷۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۲۸۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب و بهمن دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، صبا تامین و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز شاخص کل فرابورس و شاخص قیمت نسبت به روز قبل معاملاتی ۱۲ صدم درصد افت کردند، اما این دو شاخص با معیار هموزن به میزان یک دهم درصد تقویت شدند. شاخص بازار اول فرابورس ۵ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۱۴ صدم درصد افت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =