بازی‌های آسیایی هانگژو | والیبالیست‌ها اولین طلای کاروان آسیایی ایران را دشت کردند / بازگشت ایران به رده دهم

کاروان ورزشی ایران با مدال طلای تیم ملی والیبال در پایان روز سوم در جایگاه دهم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، روز سوم بازی‌های آسیایی سه‌شنبه چهارم مهرماه آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

بیشتر بخوانید:

برنامه نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

روز سوم بازی‌های آسیایی سه‌شنبه چهارم مهرماه آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران ایران در سومین روز بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:

والیبال:

تیم ملی والیبال ایران در دیدار نهایی از ساعت 15 به مصاف چین رفت و در ست اول نتیجه را 25-19 به میزبان مسابقات واگذار کرد. تیم ایران در ست دوم با نتیجه 25-14 به پیروزی رسید.

والیبالیست‌ها اولین طلای کاروان آسیایی ایران را دشت کردند

تیم ملی والیبال ایران در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو ۳-۱ چین را شکست داد. 

ووشو:

الهه منصوریان سانداکار وزن 52 کیلوگرم تیم ملی زنان ایران، در مرحله یک چهارم نهایی این وزن به مصاف «الطاف سامرین» از پاکستان رفت که موفق شد با ناک اوت کردن حریف خود به پیروزی دست پیدا کند. وی با این برد ضمن راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی وزن خود، مدال برنزش را هم قطعی کرد.

بسکتبال سه نفره:

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در دومین دیدار خود به مصاف مالدیو رفت و با نتیجه 22 بر 6 به پیروزی رسید. تیم ملی بسکتبال سه نفره فردا در دیداری حساس ساعت 13:25 به وقت محلی برابر ژاپن قرار می‌گیرد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

ژیمناستیک:

فینال ژیمناستیک در ماده 6 اسباب امروز در مجموعه ورزشی «هانگ لانگ» هانگژو برگزار شد.

در فینال 18 ژیمناست حضور داشتند که در 6 اسباب خرک حلقه، دارحلقه، پرش خرک، پارالل، بارفیکس و حرکات زمینی با یکدیگر رقابت کردند. از ایران نیز محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در گروه دوم فینال حضور داشتند که در پایان خسرونژاد با امتیاز 76.730 هفتم شد و حمیدی نیز با امتیاز 75.532 به مقام دهم بسنده کرد.

در این رقابت «ژانگ بو هنگ» از چین با امتیاز 89.299 قهرمان شد، «تاکرو کیتازونو» از ژاپن با امتیاز 87.032 به مقام نایب قهرمانی رسید و «لان ژینگ یو» دیگر ژیمناست چینی با امتیاز 84.965 به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

والیبال ساحلی:

تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی، در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم چین رفت و در دو ست پیاپی با نتایج 26 بر 24 و 21 بر 16 شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند. تیم ایران روز پنج‌شنبه در دیدار رده‌بندی به مصاف بازنده جدال تیم‌های قزاقستان و قطر می‌رود.

شطرنج:

در دور پنجم مسابقات شطرنج رپید که ظهر امروز برگزار شد، مبینا علی‌نسب مقابل «مونگن تول بت خویاگ» از مغولستان به برتری رسید، سید محمدامین طباطبایی مقابل «نوگری بک» از قزاقستان به تساوی دست یافت و پرهام مقصودلو مقابل «ویدیت» از هند شکست خورد.

در دور ششم طباطبایی مقابل «ریموند سونگ» از چین تایپه به پیروزی دست یافت، مبینا علی‌نسب مقابل «ژانل فراینا» از فیلیپین به تساوی رسید و پرهام مقصودلو مقابل «پائول برسامینا» از فیلیپین به تساوی رضایت داد.

در دور هفتم طباطبایی مقابل «بو ژیانگ ژی» از چین به تساوی رضایت داد، مقصودلو در دیدار با جاووخیر سینداروف از ازبکستان مغلوب شد و علی‌نسب نیز در جدال با «بی‌بی سارا آسائوبایوا» از قزاقستان شکست خورد.

بوکس:

** دانیال شه‌بخش در نخستین مبارزه خود در وزن 57 کیلوگرم به مصاف پینگ لیو از چین رفت و با وجود ارائه مبارزه خوب در نهایت با نتیجه 5 بر صفر مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

** ایمان رمضانپور در نخستین دیدار خود در وزن 92+ کیلوگرم به مصاف تائه یونگ جو از کره‌جنوبی رفت و در مقابل حریف خود به برتری رسید. رمضانپور در این مبارزه با ارائه عملکرد خوب در راند یک موفق به برتری قاطع در مقابل حریف خود شد و در ثانیه‌های ابتدایی راند دوم با نظر داوران بوکسور کره‌ای از ادامه مسابقه بازماند و دست رمضانپور به عنوان برنده بالا رفت.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال در اولین مسابقه به مصاف امارات رفت و در دیداری که آن را برای خود سخت کرده بود با نتیجه 81 بر 57 به پیروزی رسید. تیم کشورمان در کوارترهای اول و دوم نتیجه را به حریف نه‌چندان مطرح خود واگذار کرد.

ووشو:

 حانیه رجبی در بسته نان چوان- نن دائو به مصاف حریفان خود رفت. حانیه رجبی با نمره مجموع 18.966 به کار خود با رتبه دهمی پایان داد. در این فرم ورزشکارانی از چین با امتیاز 19.590، ماکائو با امتیاز 19.419 و ازبکستان با نمره 19.403  اول تا سوم شدند.

مینا پناهی در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. وی توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد.با توجه مصدومیتی که برای پناهی پیش آمد وی ادامه مسابقات را از دست داد.

 در ادامه پیکارهای ووشو بازی‌های آسیایی 2023 هانگژو محمدعلی مجیری و شاهین بنی‌طالبی در رقابت‌های تالو و در بسته نان چوان -نن گوئن به مصاف حریفان خود رفتند.

در این بسته که 20 ورزشکار حضور داشتند، محمدعلی مجیری با نمره مجموع 19.380 در رده نهم ایستاد و شاهین بنی‌طالبی به امتیاز 19.379 در جایگاه دهم قرار گرفت و دست هر دو ورزشکار این فرم (بسته) کشورمان از رسیدن به مدال کوتاه ماند. در بسته نان چوان -نن گوئن نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، نماینده اندونزی با امتیاز 19.506 قهرمان شد و ورزشکارانی از کره‌جنوبی و ماکائو به ترتیب با نمرات 19.472 و 19.463 دوم و سوم شدند.

جودو:

قاسم باغچقی در وزن 90- کیلوگرم رقابت‌های جودو در نخستین دیدار به مصاف فارس بداوی از فلسطین رفت و موفق به ضربه فنی حریف خود شد. وی در دور بعد با نماینده قزاقستان دیدار می‌کند.

او در دومین مبارزه خود به مصاف دیدار خامزا از قزاقستان رفت و در ثانیه‌های پایانی ایپون شد و از دور مسابقات کنار رفت.

تیراندازی:

در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های تیراندازی تفنگ 10 متر میکس، شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام با مجموع 629 امتیاز در میان 20 تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند. تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم قزاقستان  رفت و با نتیجه 17 بر 11 شکست خورد و از کسب مدال برنز بازماند.

تکواندو:

** در رقابت‌های وزن 63- کیلوگرم، علیرضا حسین‌پور در نخستین دیدار خود به مصاف بسام ریحان محمد از اندونزی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 13 بر صفر از سد حریف خود گذشت.

او در دومین دیدار خود به مصاف آرباز خان محمد از پاکستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 9 بر 4 از سد حریف خود گذشت.

علیرضا حسین‌پور در مرحله یک چهارم وزن 58- کیلوگرم در برابر لی از کره جنوبی در دو راند متوالی و با نتایج 16 بر 5 و 14 بر 2 به برتری رسید و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی نشان برنز خود را قطعی کرد.

علیرضا حسین‌پور در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف زید حلوانی از اردن رفت و در دو راند متوالی و با نتیجه 6 بر 3 و صفر-صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

علیرضا حسین‌پور در فینال وزن 63- کیلوگرم مقابل بانلانگ از تایلند و دارنده نشان نقره جهان در سال 2023 به میدان رفت و راند اول 7 بر 6  و در راند دوم 11 بر 7 شکست خورد و صاحب دومین نشان نقره تکواندو در بازی‌های آسیایی شد.

** ناهید کیانی در رقابت‌های وزن 53- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، به مصاف چوتیکان جونگ کول راتاناواتانا از تایلند رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. کیانی در این مبارزه ابتدا در راند نخست با نتیجه 9 بر 4 مغلوب حریف تایلندی شد، اما راند دوم با نتیجه 8 بر 4 حریف خود را شکست داد تا سرنوشت مسابقه به راند سوم کشیده شود. در این راند نیز پس از تساوی 6-6، تکواندوکار تایلندی برنده اعلام شد تا قهرمان مسابقات جهانی 2023 از دور مسابقات حذف و شوک بزرگی به تیم ملی تکواندوی بانوان وارد شود.

** در رقابت‌های وزن 57- کیلوگرم بانوان نیز نرگس میرنوراللهی در نخستین دیدار به مصاف یوجین کیم از کره‌جنوبی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 13 بر یک و 9 بر 8 مغلوب حریف خود شد و پس از ناهید کیانی دومین حذف شده تکواندوی بانوان لقب گرفت.

ورزشکاران کاروان ایران در روز سوم بازی‌ها در رشته‌های تکواندو، تیراندازی، ووشو، جودو، بسکتبال، شطرنج، ژیمناستیک، بوکس، والیبال ساحلی، بسکتبال سه نفره، والیبال به مصاف رقبای خود می‌روند.

بازگشت ایران به رده دهم با طلای والیبال 

روز سوم بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو برای کاروان ایران با مدال طلای تیم ملی والیبال به پایان رسید. تیم کشورمان امروز یک نقره هم توسط علیرضا حسین‌پور به دست آورد.

ایران با مدال طلای والیبال با 4 پله صعود به مکان دهم جدول توزیع مدال‌ها با یک طلا، 4 نقره و 5 برنز بازگشت.

کاروان چین با 53 مدال طلا همچنان در صدر جدول مدال‌ها قرار دارد.

هانگژو

کد خبر: 1199562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =