سردار زیراهی: سپاه با اقتدار و صلابت از خلیج‌فارس صیانت و سیادت می‌کند

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: با اقتدار نیروی دریایی سپاه یک امنیت قابل قبولی در خلیج فارس برقرار است و می‌توانیم دشمنان اگر خطایی انجام دهند تا هزاران کیلومتر آنها را تعقیب کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، یکی از حماسه‌های ۸ سال دفاع مقدس نبرد مستقیم رزمندگان بوشهری در خلیج فارس با آمریکاست. ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ به فرماندهی نادر مهدوی همراه با دیگر همرزمانش شهیدان غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمدی‌ها، مجید مبارکی با قایق‌های تندرو در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.این نبرد که در اطراف جزیره فارسی در خلیج‌فارس به وقوع پیوست رزمندگان بوشهری ضمن حمله به ناو آمریکایی بالگرد آنها را منهدم کردند.

بیشتر بخوانید:

سردار زیراهی: برد موشک‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه تا ۲۰۰۰ کیلومتر خواهد بود

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر با گرامیداشت حماسه خلیج فارس اظهار داشت: ۱۶ مهر ماه حماسه ماندگار درگیری رزمندگان بوشهری با آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس است.

سردار رمضان زیراهی با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس ابهت شرق و غرب در خلیج‌فارس را شکست دادند گفت: ۱۶ مهر ماه یکی از عملیات‌های برجسته در ۸ سال دفاع مقدس است که در این عملیات در سال ۱۳۶۶ وقتی تهدیدات در خلیج‌فارس افزایش یافت نیروی دریایی سپاه به‌صورت ویژه وارد میدان نبرد شد و آمریکا را به ذلت کشید.

وی با بیان اینکه روحیه رزمندگان همانند دوران دفاع مقدس به مراتب با تجهیزات پیشرفته‌تر و به‌روزتر است تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با اقتدار و صلابت از خلیج‌فارس صیانت و سیادت می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: امروز توانمندی ما در مقابله با سنوات گذشته و ۸ سال دفاع مقدس قابل مقایسه نیست چراکه آن زمان بزرگترین شناور ما ۱۲ متری راکت‌انداز بود امروز نیروی دریایی سپاه از شناورهای راکت‌انداز تا شناورهای اقیانوس‌پیما برخوردار است.

سردار زیراهی اضافه کرد: اکنون موشک‌های مختلف تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر بر روی شناورهای نیروی دریایی سپاه مستقر و از سایت‌های موشکی به‌روز برخوردار است.

وی ادامه داد: با اقتدار نیروی دریایی سپاه یک امنیت قابل قبولی در خلیج فارس برقرار است و می‌توانیم دشمنان اگر خطایی انجام دهند تا هزاران کیلومتر آنها را تعقیب کنیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از یک بازدارندگی قابل قبولی برخوردار است گفت: امروز دشمنان اعلام کردند که باید در برابر جمهوری اسلامی ایران به بازدارندگی برسیم این درحالی است که زمانی ما دنبال ایجاد بازدارندگی بودیم اکنون دشمنان دنبال ایجاد بازدارندگی هستند.

زیراهی تأکید کرد: این شاخص‌ها نشان می‌دهد ما از یک توانمندی بالایی برخوردار هستیم و نظام اسلامی این قدرت دارد که اهداف نظامی و اقتصادی دشمنان را مورد هدف قرار دهد و این مهم دشمنان تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =