فرانسه: جنایات جمهوری آذربایجان بدون مجازات نخواهد ماند

وزیر خارجه فرانسه جمهوری آذربایجان را به اقدام نظام‌مند در بیرون راندن هزاران ارامنه از قره باغ متهم کرد و گفت، این اقدام باکو بدون مجازات نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزیر خارجه فرانسه بار دیگر جمهوری آذربایجان را به اقدام نظام‌مند در بیرون راندن هزاران ارامنه از قره باغ متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

 جمهوری آذربایجان: خط ریلی نخجوان از ایران عبور می‌کند

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در سنای این کشور گفت که جمهوری  آذربایجان مهاجرت بیش از ۱۰۰۰۰۰ ارمنی از قره باغ را برنامه ریزی و سازماندهی کرد.

بر اساس این گزارش، فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.

کولونا گفت: «مهم نیست که جمهوری آذربایجان چگونه می‌خواهد وضعیت را به تصویر بکشد. این کشور مهاجرت بیش از ۱۰۰۰۰۰ ارمنی از قره باغ را برنامه ریزی و سازماندهی کرد. این جنایتی است که بدون مجازات نمی‌ماند.»

در ادامه تنش بین باکو و پاریس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با انتقاد از حمایت فرانسه از ارمنستان گفت، یک و نیم میلیون الجزایری توسط فرانسه فقط به این دلیل که الجزایری و مسلمان بودند نابود شدند، این یک نسل کشی است.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه  در خصوص حمایت فرانسه از ارمنستان و تلاش برای میانجیگری این کشور گفت: «ما به چنین میانجیگری نیاز نداریم. از طرف فرانسه شاهد نقض فاحش کنایه‌های کثیف، تحریکات و دروغ‌ها و از سوی دیگر تلاش برای ارائه میانجیگری هستیم که باهم نمی‌گنجند.»

وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا اعلام کرد، کشورش با انعقاد قراردادهایی با ارمنستان بر سر تحویل تجهیزات نظامی به ایروان موافقت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      فراسنه باعث کشتار میلیونی مردم مظلوم آفریقا هست.اضافه حرف نزنید گرگهای گوسفند صفت.
    • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      نویسنده ارمنی زوربالایان که در جنگ اول قره باغ خودش نیز شرکت کرده بود در کتابی که به نام زنده شدن روحمان منتشر کرده است می نویسد. زن حامله ای را به درختی بسته و سر دختر و یا پسر بودن داخل شکم زن حامله شرط بندی بستیم ...بعد همگی ادرارمان را روی جسد ریخته و با شیشه های مشروبمان سر جسد را نشانه گرفتیم.. سوال : مدعیان حقوق بشر و در راس آن فرانسه نسبت به این گونه جنایات ضد بشری چه واکنشی نشان دادند؟
    • صابر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      فرانسه بیشترین جنایات رو آفریقا بر مردم مظلوم آفریقا مرتکب شده و باید از طرف کشورهای ترک که جمعیتشان از اونها بشتره،حتی جمعیت ترکهای دنیا از کل اروپا هم بیشتره کافیه تحریم کنن و دیگه از حرفهای بی منطق بپرهیزد و هرچند حرفش زیادی مهم نیس چون دیگه ضعیف ترین کشور هش و اعتراضات داخلی ان۶ هر روز بیشتر میشه ،