حاج شیخ حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه شد + سوابق

رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ حبیب‌الله غفوری را به‌عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه منصوب کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه منصوب کردند.

بیشتر بخوانید:

۴۰۵ زندانی در خوزستان مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری دامت افاضاتُه

اکنون که جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای علماء دامت توفیقاتُه از امامت جمعه‌ی کرمانشاه کناره‌گیری کرده‌اند، با تقدیر و تشکر از خدمات معنوی و اخلاقی ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه و نمایندگی خود در آن شهر و استان منصوب میکنم.

دلاورمردان کرمانشاه و عموم مردم مؤمن و صادق و صمیمی آن سامان، خاطره‌ی وفاداری خود به انقلاب اسلامی را در حوادث گوناگون زنده نگاه داشته و یکی از سنگرهای مهم امنیت کشور بوده و می‌باشند. وظیفه‌ی عالِم دینی و جایگاه امامت جمعه در میان این برادران و خواهران محترم، حساس و خطیر است. ارتباط با همه‌ی قشرها به‌ویژه جوانان و حضور در مجامع علمی و دینی و اجتماعی آنان سفارش مؤکد اینجانب است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۵ مهر ۱۴۰۲

حبیب الله غفوری بارجینی متولد سال 1341 روستای بارجین است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم شروع به تحصیل علوم دینی نموده است

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری بارجینی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای بارجین و فیروز آباد میبد به انجام رساند

وی از مهرماه 1356 ش در مدرسه قدیری قم که شعبه شماره 2 مدرسه کرمانیها محسوب می شد شروع به تحصیل علوم دینی نموددر حالیکه نوجوانی بیش نبود دروس حوزه را به همراه جریانات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذراندکه شرح آن مفصل است تا سال 71 به درس و بحث در حوزه علمیه قم مشغول بود که در ضمن آن آموزش نظامی ، زبانهای عربی و انگلیسی و دوره دبیرستان را نیز به انجام رساند. از سال 71 تاکنون مراکز متعدد و مهم علمی را تاسیس و اداره نموده است.

در این مدت کتب حوزوی را هم تا رسائل و مکاسب تدریس نموده و دروس اعتقادات و اخلاق دانشگاه را نیز بارها تدریس کرده است و زبان انگلیسی دبیرستان را نیز در این دوره تدریس می نمود. با توجه به اصرار رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تحول در نظام آموزشی حوزه های علمیه کشور نظام آموزشی خاص حوزه ها بر اساس دیدگاهها و نظرات مقام معظم رهبری را با همکاری جمعی از دوستان فاضل و دلسوز طراحی و در مدرسه علمیه علوی قم اجرا نمود که ثمره آن تربیت دهها نفر طلبه فاضل و پژوهشگر شده است .

سوابق حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله غفوری امام جمعه کرمانشاه

در سال 1393 به عنوان مدیر حوزه علمیه استان تهران منصوب شده و در سال 1396 با حکم آیت الله اعرافی به عنوان قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور حوزه ها منصوب گشت. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه / نماینده ولی فقیه و امام جمعه جدید کرمانشاه توسط رهبر انقلاب منصوب شد.

کد خبر: 1202722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =