رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عجم با بیان اینکه رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: شیوه‌نامه اجرایی این رویداد توسط دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

عجم گفت: «شیوه‌نامه اجرایی اولین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» از سوی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

کیفی سازی کرسی‌های آزاداندیشی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲

وی با اشاره به این که سه دوره این رویداد در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان برگزار شده است، گفت: پیرو برگزاری موفق این رقابت ها در دانشگاه آزاد، مقرر شد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد محیط سالم برای شکل‌گیری بحث‌های تخصصی و تضارب آراء و ارتقاء فرهنگ گفت‌وگوی مستدل، مستند و اخلاقی و در پاسخ به دستور معظم‌له این رویداد در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح، استانی و کشوری برگزار شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت تداوم این سنت حسنه در دانشگاه‌ها و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در تشریح اهداف برگزاری این رویداد گفت: تضارب افکار و اندیشه‌ها برای حل مسائل کشور، ایجاد محیط مطلوب برای بیان آزادانه و مسئولانه اندیشه‌ها در دانشگاه با توجه به تقویت مؤلفه‌های وحدت، امنیت ملی و ارزش‌های اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی است.

عجم با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ نقدپذیری، تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان و اساتید، خاطر نشان کرد: تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و آگاهی در میان دانشگاهیان و ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه‌سازی فرآیند تولید علم؛ به‌ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر تخصصی و آموزش عملی رعایت اخلاق اسلامی و نحوه گفتگوی علمی، مستند، و مستدل با منتقدان از دیگر اهداف برگزاری رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی است.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در توضیح شیوه نامه گفت: این شیوه نامه که شامل موارد دیگر از جمله ساختار تشکیلاتی، زمان بندی، ضوابط تشکیل تیم ها، الزامات اجرایی رویداد سراسری  است. به صورت تفصیلی در اختیار واحدهای دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =