تشکل‌های دانشجویی برای انتخابات برنامه داشته باشند

قائم مقام وزیر علوم گفت: وزارت علوم از فعالیت سیاسی قانونمند در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند و به ویژه از تشکل‌ها انتظار داریم برای برگزاری مناظره و پرسش و پاسخ در ایام انتخابات برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد سلیمانی در دومین نشست نمایندگان وزیر علوم در تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان که با شعار مشارکت هدفمند و نظارت قانونمند برگزار شد، گفت: وزارت علوم از فعالیت تشکل‌های دارای مجوز در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند و به ویژه در ایام انتخابات انتظار داریم تشکل‌ها برنامه‌های خود را برای افزایش شور و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها بیشتر افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

ثبت ۳۰ هزار رویداد فرهنگی توسط دانشگاه‌ها در ۳ ماه گذشته

وی فعالیت دانشجویان در قالب تشکل‌های فرهنگی اجتماعی و انجمن‌های علمی را بسیار ضروری دانست و گفت فعالیت‌های سیاسی دوران دانشجویی، دانشجویان را برای انجام وظایف مدیریتی در آینده و مقابله با چالش‌ها و آسیب‌های پیشرو آماده می‌کند و اینگونه برنامه‌ها به منزله یک مانور برای آماده‌سازی در مقابل مشکلات است.

قائم مقام وزیر علوم التزام به قانون و ضوابط را لازمه فعالیت سیاسی در محیط دانشگاه دانست و تاکید کرد: فعالیت سیاسی نیازمند آشنایی با مسائل عقیدتی و همچنین خطوط قرمز نیز هست و اگر این آشنایی در زمان لازم ایجاد نشود در آینده فعالان سیاسی را دچار مشکل می‌کند.

سلیمانی، انتخابات را یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی دانست و از مسئولان دانشگاه‌ها خواست زمینه رونق انتخابات را در جامعه فراهم کنند و در این راستا به تشکل‌ها میدان بیشتری بدهند و از صاحب نظران سیاسی و اجتماعی و نامزدهای انتخابات برای حضور در محیط دانشگاه دعوت کنند.

قائم مقام وزیر علوم گفت: تشکل‌های سیاسی فعال در محیط دانشگاه باید دارای اساسنامه و مرام‌نامه باشند و در چارچوب آن اساسنامه و ضوابط قانونی فعالیت کنند.

قائم‌مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه موضوع فعالیت تشکل‌های فعال در محیط دانشگاه در حوزه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی هنری خلاصه می شود گفت: حوزه‌های فرهنگ و هنر و حتی علم نیز همپوشانی‌هایی با مسئله سیاست دارند و در همین راه ممکن است تشکل‌ها برنامه‌هایی را با قالب سیاسی تدارک ببینند که در صورت رعایت ضوابط قانونی نباید جلوی آن گرفته شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه تشکیل جلسات منظم و مستمر شوراهای نظارت بر تشکل‌های اسلامی یک ضرورت است، گفت: این شوراها باید اتاق‌های فکر و کارگروه‌های مشورتی را تشکیل دهند تا مسائل جاری حوزه سیاست در دانشگاه و زمینه‌های رونق نشاط سیاسی را بررسی و برای تصمیم گیری و تصمیم سازی به شورا ارجاع دهند.

وی گفت: دایره دوست‌دران انقلاب اسلامی وسیع و بزرگ است و نباید انتظار داشته باشیم همه یکسان فکر کنند، لذا امکان فعالیت به تمام سلایق و اندیشه‌ها را که مرزهای قانون را رعایت می کنند داده شود.

قائم مقام وزیر علوم مطالبه‌گری را از ویژگی‌های سن دانشجویی اعلام کرد و گفت: مدیران باید با سعه صدر به مطالبات دانشجویان گوش فرا دهند و پاسخ لازم را به آنها ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =