واکنش دانشگاهیان به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه / نتایج کمیسیون انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی اعلام شد

«ثبت ۵۰هزار ازدواج دانشجویی در سال، درخواست آزادی استاندار قزوین و درخواست تسهیل در رسیدگی به پرونده ریزش معدن طزره» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «ادامه واکنش‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش مبلغ وام شهریه دانشجویان علوم پزشکی منوط به تصمیم هیئت امنا» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی به وزیر کشور درباره ماجرای فرماندار قزوین/ برای کدام مصلحت سکوت کردید؟

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «بازسازی نمادین خانه‌های مردم غزه در دانشگاه علم و صنعت» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ دوم مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به اژه‌ای / جان ۶ کارگر معدن نباید در پرونده‌ای محرمانه پیگیری شود

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درباره حادثه ریزش معدن طزره، خواستار تسهیل در رسیدگی به این پرونده شد.

در این نامه مطرح شده است: بنا به مصاحبه رئیس دادگستری استان سمنان، هیئت بازرسی و تحقیق وزارت صنعت و معدن در یک بازه ده روزه باید گزارش تحقیقاتی خود را از این حادثه به دادگستری اعلام کند، اما آنطور که پیداست جمع بندی این هیئت با قید محرمانگی همراه شده که با دغدغه‌های جنابعالی درباره حساسیت افکار عمومی تناقض جدی دارد. پرونده‌ای که در ارتباط با جان شش کارگر است و از مسئولان معدن تا برخی نهادهای حاکمیتی در آن دخیل هستند را نباید در محرمانگی پیش برد. در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای برقراری عدالت در این پرونده، در جهت همراهی افکار عمومی و نقد کارشناسی تصمیمات خواستار گزارش شفاف دادگستری استان سمنان در این رابطه هستیم.

نامه جنبش عدالت خواه دانشجویی به وزیر کشور درباره ماجرای فرماندار قزوین/ برای کدام مصلحت سکوت کردید؟

اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به احمد وحیدی وزیر کشور درباره بازداشت فرماندار فسادستیز قزوین، نکاتی را متذکر شد.

در این نامه تصریح شده است: چندی پیش در جلسه با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در پاسخ به سؤالاتی در ارتباط با برکناری معاون سیاسی سابق‌تان فرمودید مصلحتی بزرگ‌تر را در نظر گرفته‌اید. سؤال این است در این پرونده به نفع کدام مصلحت سکوت کردید؟ آنچه ما از امامین انقلاب آموخته‌ایم این است که مصلحت یعنی نیل به عدالت و خیر عمومی مردم. ما همچنان از پاسخ به این سؤال که چه مصلحتی می‌تواند بزرگ‌تر از این باشد که با مفاسد انتخاباتی مبارزه کرد عاجز مانده‌ایم.

در این نامه بیان شده است: اگر بار دیگر قصد ناامید کردن جریان انقلابی را ندارید، بهتر است روزۀ سکوت خود را در قبال پرونده‌سازی و برخورد با اشخاص عدالت‌خواه و فسادستیزی، چون فرماندار قزوین شکسته و بدون ترس از مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد، آنچه به طریق عدالت نزدیک‌تر است عمل کنید.

*ادامه واکنش‌ها به جنایات رژیم صهیونیست در غزه

نامه اساتید دانشگاه‌های تهران به دبیرکل سازمان ملل درباره غزه

اساتید برخی دانشگاه‌های تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشتند.

در این نامه عنوان شده است: اکنون بیش از ۲۳ روز است که مردم مظلوم غزه زیر شدیدترین بمباران ها و موشک باران های غاصبان وحشی سرزمین های اشغالی فلسطین قرار داشته و جهان شاهد کشتار بی رحمانه قریب به ده هزار انسان بی دفاع اعم از زن و کودک می باشند. در این مدت همه اصول انسانی، حقوق بشری و قواعد نظامی زیر پا گذاشته شد و قلب میلیاردها انسان از این همه جنایت و خیانت بدرد آمد. آنچه در این میانه دردناک تر رنجی است که مردم مجروح و گرسنه غزه می کشند، حمایت بی شرمانه دولت آمریکا و برخی از دول اروپایی از متجاوزان و سکوت مجامع بین الملل است.

بازسازی خانه‌های مردم غزه در دانشگاه علم و صنعت

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اقدامی نمادین حال و هوای خانه‌های بمباران شده غزه را در صحن دانشگاه بازنمایی کردند.

در این برنامه دانشجویان، ضمن همدردی با شهدای غزه، به عزاداری پرداختند و با اهدای گل به یادبود شهدای بیمارستان المعدانی، با مجاهدان فلسطینی ابراز همبستگی کردند.

روسای دانشگاه‌هاحمله نظامی به مراکز دانشگاهی غزه را محکوم کردند

۱۴ رئیس دانشگاه‌ برتر ایران در بیانیه‌ای حمله نظامی به مراکز دانشگاهی غزه را محکوم کردند.

در بخشی از این نامه تصریح شده است: بی‌تردید در شرایط کنونی که کودکان، زنان و مردم بی‌پناه و صبور در فلسطین اشغالی چشم به یاری مسلمین دارند، بر همگان تکلیف است تا با همدلی و اتحاد در مقابل این ستمگری آشکار، به مسئولیت اجتماعی خود وفادار باشیم. طوفان الاقصی رویداد بزرگی است که موجب بازگرداندن موضوع فلسطین به خط مقدم دیپلماسی جهانی و اعتماد به گزینه مقاومت شده که نویدبخش آینده‌ای درخشان است.

اساتید دانشگاه‌های تهران مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند

جمعی از اساتید دانشگاههای تهران ظهر امروز با حضور مقابل دفتر سازمان ملل در تهران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیرنظامیان نسبت به ناتوانی نهادهای بین المللی در جلوگیری از این جنایات اعتراض کردند.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ا ملت بزرگیم ذلت نمی پذیریم» و با در دست داشتن پرچم کشور فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی چون «غزه تنها نیست»، «فلسطین آزاد خواهد شد» همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در کنار مردم بامداد امروز در محکومیت حملات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در میدان فلسطین تجمع کردند.

لازم به ذکر است؛ تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین، عکس هایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و دست نوشته هایی با مضامین مختلف در حمایت از مردم غزه با سردادن شعارهایی مانند؛ "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، " اللّه اکبر"، "خیبر خیبر یا صهیون جَیش محمد قادمون" نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند.

حوزه صنفی_دانشجویی

افزایش مبلغ وام شهریه منوط به تصمیم هیات‌امنا است

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش «وام‌ شهریه» دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: هرگونه افزایش مبلغ تسهیلات باید توسط هیات‌امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه هیات‌امنای سال گذشته مقرر شد میزان وام شهریه اعطایی به دانشجویان علوم‌پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا سقف ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سال ثبت می‌شود

حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد که پیش بینی نهاد رهبری این است که ۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سال ثبت می‌شود. البته ۱۰ هزار زوج نسبت به ثبت‌نام در سامانه نهاد رهبری اقدام می‌کنند.

وی افزود: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به صورت میانگین سالانه به بیش از ۲۰ هزار دانشجو خدمت رسانی می‌کند.

آغاز ثبت نام وام ازدواج دانشجویان علوم پزشکی تهران در سال ۱۴۰۲

زیبا فولادی رئیس اداره رفاه و تعاون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد که دانشجویان می توانند تا سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به پرتال دانشجویی صندوق رفاه درخواست خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دانشجویانی که تاریخ عقد آنها از تاریخ ۱۴۰۲.۰۷.۰۱ به بعد باشد در نظر گرفته خواهد شد.

اعلام نتایج کمیسیون انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی

رضا البرزی مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت بررسی نقل و انتقال دانشجویان در مقاطع دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و مقطع کاردانی صورت گرفت و بررسی نقل و انتقال دانشجویان جامعه هدف این اداره کل به اتمام رسید.

وی مطرح کرد: انتقال فرزندان شهید و جانبازان 70 درصد در اولویت بیشتری قرار داشته و انتقال فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد در کمترین اولویت هستند و دانشجویان جدیدالورود در اولویت اول بوده و دانشجویان شاغل به تحصیل به ویژه برای انتقال به دانشگاه های بزرگ، نسبت به گروه های یاد شده دارای اولویت کمتری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =