تجهیزات تاسیساتی و گرمایشی نانویی

شرکت «لینکران» تجهیزات تاسیساتی و گرمایشی خود را در نمایشگاه نانوی امسال معرفی کرد که همگی در راستای کاهش مصرف انرژی تولید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ شرکت لینکران یک شرکت دانش‌بنیان است که در زمینه تولید تجهیزات تاسیساتی شامل عایق الاستومری، ساپورت تاسیساتی و لرزه‌گیرهای مکانیکی فعالیت می‌کند. این شرکت تنها تولید کننده‌ای است که از محصولات نانو در تهیه تجهیزات تاسیساتی استفاه می‌کند و یکی از شرکت‌های منحصر به‌فرد در خاورمیانه است و محصولاتش را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

عایق الاستومری این شرکت یکی از انواع عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی است که دارای ساختاری سلول بسته است و انتخاب بسیار مناسبی جهت عایق کاری لوله‌های سرمایشی و گرمایشی، کانال‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع، دستگاه‌های تأسیساتی و مخازن است. استفاده از این نوع عایق مزایای بسیاری چون بهینه‌سازی مصرف انرژی به سبب دارا بودن ضریب انتقال حرارتی مناسب، جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی لوله، سهولت نصب و انعطاف‌پذیری، قابلیت چسبندگی و رنگ‌پذیری و جلوگیری از کندانس را داراست. در نتیجه این عایق‌ها علاوه بر جلوگیری کاهش مصرف انرژی از هدررفت انرژی هم جلوگیری می‌کنند.

سیستم ساپورت مدولار پیش این شرکت سیستمی است که با ویژگی‌های خاص جایگزینی مناسب و بهینه برای ساپورت‌هایی مانند تیرآهن، نبشی و ناودانی جهت اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی است.

محمد هاشمی، مدیر این شرکت، در مورد این سیستم‌ها گفت: این سیستم برای جلوگیری از انتقال نویز و لرزش به قسمت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این سیستم می‌توان برای ساپورت لوله‌ها، کانال‌های هوا، مسیرهای انتقال قدرت، نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی، سکوها و راه‌پله‌ها استفاده کرد. این سیستم دارای قابلیت نصب آسان، سریع و قابل اعتماد توسط پیچ و مهره در کارگاه بدون نیاز به فرآیند جوشکاری و رنگ‌آمیزی است و به کاربر اجازه می‌دهد در صورت نیاز به تغییرات، اصلاحات لازم را به راحتی و با حداقل ضایعات انجام دهد.

لرزه‌گیرهای مکانیکی این شرکت نیز جهت کاهش انتقال لرزش و نویز ناشی از تجهیزات به سازه‌های مجاور کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید:

معرفی تجهیزات هوشمند نانوی سلامت توسط واحد کرمان دانشگاه آزاد

هاشمی در مورد مزایای این تجهیزات نسبت به تجهیزات دنیا گفت: نه تنها با محصولات اروپایی رقابت می‌کند، بلکه قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد.

او افزود: ایده اولیه این شرکت در سال ۱۳۸۵ کاهش مصرف انرژی بود. در آن زمان انرژی تقریبا در ایران بی‌ارزش بود، ولی در بقیه کشورها افزایش قیمت نگران‌کننده بود. در نتیجه این شرکت حدود ۲۰ سال پیش مسیر بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی را شروع کرده بود. این روزها با افزایش قیمت و کمبود در جهان، انرژی به بحث مهم روز تبدیل شده است.

هاشمی در مورد چشم‌انداز این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۶ حجم تولید و فروش شرکت را چهار برابر افزایش خواهیم داد و نه تنها صددرصد نیاز داخل را برآورده می‌کنیم، بلکه با صادرات محصولات‌مان نیازهای خارجی را نیز مرتفع خواهیم کرد.

به گفته او، تجهیزات این شرکت تا ۷۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

چهاردهمین نمایشگاه نانو از روز ۱۳ تا ۱۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =