اقدامات فوری رئیسی گام عملی برای احقاق حقوق مردم غزه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای دهگانه رییس‌جمهور در اجلاس ریاض گفت: راهکارهای فوری رییس‌جمهور برمبنای حقوق بین الملل و حقوق انسان‌ها تدوین شده و گام‌ عملی برای احقاق حقوق مردم فلسطین است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عباس مقتدایی درباره سفر سیدابراهیم رئیسی به عربستان برای حضور در نشست مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: حضور رییس جمهور ایران در مجامع مهم بین‌المللی، دیپلماسی فعال وزارت امورخارجه، رایزنی‌های متعدد نمایندگان مجلس و وزرا در یک ماه گذشته برای محکوم کردن اقدامات جنایات کارانه رژیم صهیونیستی نشان داد جلوگیری از نسل کشی و جنایت جنگی علیه مردم غزه توسط رژیم اشغالگر قدس دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی به ترکیه می‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این چارچوب بهره گیری از نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت سازمان ملل متحد و پیمان‌های مهم بین‌المللی در این مدت مورد توجه قرار گرفته است.

مقتدایی تاکید کرد: نقش آفرینی و پیشگامی جمهوری اسلامی و برجسته بودن توانمندی‌های ایران، گویای این واقعیت است که جمهوری اسلامی در پیشانی مقابله با اقدامات جنایت‌آمیز جهانی قرار دارد و حقوق بشر را در سطح بین‌المللی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به مکاتبه قوه مجریه با مجامع جهانی و پیگیری‌های مجلس و قوه قضاییه درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفت: این رویه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای حفظ جان و امنیت همه مردم جهان دلسوزی می‌کند و مذاکراتی که با دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر نهادهای جهانی در این خصوص انجام شده بیانگر عزم ایران اسلامی برای تحقق صلح است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا ناقض صلح بوده و از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند، تصریح کرد: یکی از دلایل جنایت صهیونیست‌ها در غزه، سیاست یک بام و دو هوای آمریکا و غرب است. در حالی که جان انسان‌ها به خطر افتاده است ایران درپی این است که همه به قانون و حقوق بشر احترام بگذارند.

مقتدایی درباره راهکارهای دهگانه آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در اجلاس ریاض گفت: راهکارهای رییس‌جمهور در اجلاس عربستان برمبنای حقوق بین الملل و حقوق انسان‌ها تدوین شده است. بنابراین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برداشتن گام‌های عملی برای احقاق حقوق مردم فلسطین است.

پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و متعاقب پیگیری‌های دیپلماتیک فراوانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، نهایتا شنبه ۲۰ آبان ریاض پایتخت عربستان میزبان نشست مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

در این نشست که هیات ایرانی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آن شرکت کرد، سران کشورهای اسلامی و عرب منطقه گردهم آمدند تا درباره «چگونگی حمایت عملیاتی از مردم غزه و مقابله منسجم با جنایات رژیم صهیونیستی» به یک رویکرد واحد برسند.

در این نشست رئیس جمهور ۱۰ پیشنهاد مهم، کاربردی و متناسب با وضعیت فعلی غزه مطرح کرد که از جمله مهمترین آنها، لزوم توقف جنگ و آش بس فوری، بازگشایی گذرگاه رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه، ایجاد صندوق ویژه بازسازی غزه و تروریستی خواندن ارتش رژیم صهیونیستی بود.

کد خبر: 1206389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =